Klacht Total Energie: Waarom wordt niet uitgelegd hoe het komt dat mijn maandbedrag 2,5 x zo duur is dan beloofd

NagelstudioklachtTotal1

Ca een half jaar geleden ben ik opgebeld door een jongeman van de Nationale Energie vergelijker met de mededeling dat ik veel goedkope uit ben als ik bedrijfsenergie zou gaan afnemen. Na hierop ja gezegd te hebben, toch het contract netjes binnen de beslissingstijd geannuleerd omdat we gingen twijfelen. De week daarna belde er nog een heer, best geïrriteerd, heb ik mij weer over laten halen, om bij Total bedrijfsenergie af te nemen. Daar de twijfels (terecht) toch weer de overhand namen, hebben we het contract wederom ontbonden binnen de beslissingsweek en via de email. Toen begon de ellende.
Eindeloze emailgesprekken omdat we niet meer bij onze oude energieleverancier zaten, en deze inmiddels failliet was gegaan, maar niemand wist meer bij welke energiemaatschappij wij nu zaten. Zelfs nog een mail van jullie backoffice ontvangen dat jullie de levering onterecht gestart zijn en dat wij hierover geen rekening zouden gaan ontvangen.
Na maanden uiteindelijk Stedin gebeld met de vraag wie nu onze leverancier was, en ja hoor...Total!
Uiteindelijk maar akkoord gegaan onze energie te voldoen (we hoefden geen boete te betalen wegens het ongedaan maken van ons contract (welk contract?))
Dan de eindfactuur: Bij ons vorige energiebedrijf betaalden wij een kleine 110 euro pm. Daar kregen we nog op terug. Nu, voor 4 maanden wordt ons 975 euro berekend! Voor energie waar we niet om gevraagd hebben, 2,5 x zo duur!!!
Na heel veel klachten en mails (ik wil alles zwart op wit, en ben slecht bereikbaar per telefoon) vaak geen antwoord, heb verleden week een aangetekende brief naar de Total directie verzonden, ook hierop geen reactie... Na live-chat waarbij ik om opheldering vroeg, nog niets gehoord, werd wel gek gebeld, maar kan niet opnemen als ik aan het werk ben en ik heb nadrukkelijk gevraagd gemaild of geappt te worden.
U ziet, heb ontzettend veel klachten over uw bedrijf, er wordt niet geluisterd naar de klachten, en maar wel herinneringen sturen... Gaan jullie werkelijk nar het werk 's ochtends met de gedachten van "Wie zullen we nu eens een poot gaan uittrekken" en kunnen jullie nu echt goed slapen na een klant goedkope stroom en gas te beloven en vervolgens een factuur van 2,5 x zo duur te sturen? En vooral geen uitleg hierover geven...
Graag hierop een antwoord, niet telefonisch, appen of emailen mag, maar ik heb alle vertrouwen in jullie helaas verloren...
Doe gewoon wat je beloofd hebt!
Mvg,
Marina

Los al mijn klachten op, maak er een reeël bedrag van, wij denken aan 450 euro.
Enige positieve is dat ze nu ineens wél binnen een dag kunnen reageren! Geen oplossing, wel kleine uitleg. Mijn conclusie met dit bedrijf is: ga er niet mee in zee. Kreeg ook een factuur met +150 euro incassokosten, terwijl ik nog ruim een week had om te betalen... Ook een beetje lomp! Ik heb betaald, ben blij dat ik eraf ben, maar wees gewaarschuwd allen! Ik ga ook mijn medecolleaga nagelstylisten waarschuwen op FB.

Total Energie
    Wat vervelend om te horen. Ik heb uw klacht dan ook direct aan mijn collega doorgegeven. Mijn collega heeft zojuist aangegeven u per mail te informeren. U ontvangt de mail zo snel mogelijk.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Anne
    NagelstudioklachtTotal1
    Tsja, dan kunnen ze ineens wél reageren! Hun reactie dat het bedrag klopt, dat het zo hoog is door de winterperiode... Ach ik dacht, ik ga het maar betalen. Ik wil er gewoon vanaf zijn met dat malafide bedrijf. Dan komen ze hiermee: de laatste herinnering dateerde van 10 april, we hadden 14 dagen de tijd om te betalen, anders kwamen er incassokosten ban 140 bij. Ik heb 16 april betaald, en nu krijg ik alsnog een factuur van het bedrag plus de incasso kosten! Kom ik nou écht nooit van de Total af!!??

Ook een klacht indienen over Total Energie?