Klacht Toyota Nederland: defecte airco in auto wordt niet gerepareerd

Klachtnummer
# 74073
Gebruiker
lana
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik heb een aantal maal getracht met Toyota Louwman, meer specifiek de heer Van Horik tot een oplossing van het probleem te komen, door het doen van een aantal voorstellen, het tweemaal sturen van een brief non-conformiteit maar elke actie blijft uit. Mijn moeder heeft een tweedehands Toyota Yaris van net 4 jaar oud gekocht bij genoemd bedrijf, waarbij de airco het niet bleek te doen. Helaas is zij hier niet direct achter gekomen en heeft haar klacht enige tijd later pas gemeld. Bij een zo jonge auto mag men er redelijkerwijs van uit gaan dat zaken als een airco functioneren. Is dat niet het geval, dan getuigt het niet van vakmanschap als je als bedrijf niet probeert met je klant tot een passende oplossing te komen. De klant in haar eentje laten betalen voor een inferieure (en daardoor goedkopere) oplossing valt mijns inziens niet onder de noemer passende oplossing, of tegemoetkoming. Ik hoop dat Toyota Louwman alsnog bereid is samen met mijn moeder naar een oplossing te zoeken.

De oplossing

Een heldere oplossing, waarbij beide partijen water bij de wijn doen. Mijn moeder heeft inderdaad, jammer genoeg, en door diverse omstandigheden, zoals meerdere malen uitgelegd, te laat melding gemaakt. Blijft staan dat een auto van deze leeftijd deze mankementen niet behoort te vertonen.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Toyota Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen