Klacht TrainMore: Onredelijke prijsverhoging van sportabonnement Trainmore

Daroleo

Directie Trainmore Amsterdam Singel heeft per mail eenzijdig besloten om enorme prijsverhoging door te voeren richting haar langstlopende leden. De verhoging bedraagt een verdubbeling van het huidige bedrag. De argumentatie is dat er verbetering van de service en de update faciliteiten en renovatie van het pand hebben plaatsgevonden. Echter het tegenovergestelde is waar.

In de praktijk komt het er op neer dat we al meer dan 6 maanden in een grote verbouwing zitten. De wc is uit de kleedkamer verdwenen, er is geen spiegel meer, er zijn kleedhaakjes meer, geen papierrol, de fohn en de sauna is verdwenen, het lockersysteem heeft 6 maanden niet of deels gewerkt (niet werkende lockers werden niet vervangen), het solarium is verdwenen en de bokslessen zijn gestopt. Daarnaast is er bezuinigd op schoonmakend personeel. Dit is goed te zien aan de hygiëne in de gym zelf.
Apparatuur die stuk was, is maanden niet gerepareerd (klimwand).
Het personeel draait onregelmatige uren; regelmatig sta je ‘s ochtends voor een dichte deur. Er is dan ook niemand te bereiken via een telefoonnummer. Socials worden vaak pas 2-3 dagen later beantwoord en hebben dus geen baat.

Kortom er heeft geen upgrade maar een downgrade plaatsgevonden.

De verhoging betreft 79,- per vier weken (direct opzegbaar) terwijl nu 35,- per vier weken betalen (voorheen was dit per maand, dit is ook stilzwijgend omgezet naar per 4 weken. Hierdoor betalen we allemaal een maandbedrag al extra) De belofte is met elke keer dat je komt er €1,- van je abonnement afgaat. Ik ga vier dagen per week. Dit komt neer op 16x per vier weken dus €19,-. Het verschil is gewoonweg te groot.

Een redelijke prijsverhoging is te begrijpen en ook niet ongebruikelijk, maar dit is gewoonweg niet acceptabel.

Daarnaast wordt er ook voorbij gegaan aan de mens achter de klant. Vele van ons zijn al jarenlang lid en hebben toen de sportschool net werd opgericht gezorgd voor een stabiele basis met terugkerende klanten. Ik heb net zoals velen vrienden gemaakt; het is een community. De sportschool vervuld een sociale functie.

Tevens hebben wij allen ons abonnement door laten lopen tijdens de coronaperiode om Trainmore te steunen.
Ik vind dat door deze manier van handelen de directie uit is alleen op een goede omzet, maar niet op een duurzame relaties met haar clientèle. Duidelijk een gemiste kans.

Het zou fijn zijn als er iets met onze klachten gedaan wordt. Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Met een passend voorstel en excuses komen richting de klanten van Trainmore Singel.

TrainMore is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Daroleo
    Beste Trainmore Singel,

Helaas tot nog toe geen reactie gehad op mijn klacht.

Ik hoor graag van jullie.

Daan

Ook een klacht indienen over TrainMore?