Klacht TrainMore: Te verwachten problemen na opzegging in verband met onredelijke prijsverhoging

@InitialsJPK

Ook ik heb op 28-07-2022 een mail ontvangen van Trainmore, waarin eenzijdig een prijsverhoging wordt aangekondigd per 1 september, in mijn geval van 49 euro per 4 weken naar 79 euro per 4 weken en waarbij ook de mogelijkheid wordt aangeboden om te kiezen voor een jaarabonnement; in dat geval zou ik dan 67 euro per jaar gaan betalen met 2 of 4 maanden korting (resp. 1 of 2 jaarabonnement), echter niet tegen dezelfde voorwaarden die gelden voor mijn huidige abonnement en met als gevolg dat ik straks niet meer bij alle vestigingen van Trainmore kan sporten. Voor mij een belangrijk punt, want ik zit bij locatie Oost en omdat ze daar eerder al, ook geheel onaangekondigd, de les indoor cycling van het rooster hadden gehaald volg ik deze cycling lessen nu bij locatie Koninginneweg. En dat kan dus straks niet meer als ik een nieuw abonnement Oost zou nemen, tenzij ik een nog duurder abonnement bij locatie Koninginneweg zou nemen.

Inmiddels heb ik, zeker ook vanwege de uiterst weinig empathische en zeer klantonvriendelijke communicatie vanuit Trainmore (geheel in lijn met alle eerder beschreven ervaringen hier op het klachtenkompas) op mijn voorstel om te komen tot een redelijker tarief met betrekking tot het verlengen van mijn huidige contract bij Trainmore, besloten om mijn abonnement, als trouwe lid van het eerste uur, op te zeggen; dit heb ik op 10-08-2022 via het online formulier gedaan en hiervan een (automatische) bevestigingsmail ontvangen.

Nu heb ik aangegeven dat ik wil dat mijn abonnement stopt per 01-09-2022, het moment dat de prijsverhoging in zal gaan. In de algemene voorwaarden staat namelijk beschreven dat, als de prijswijziging een verhoging inhoudt die hoger is dan de CBS-prijsindexcijfer voor gezinsconsumpties, ik het recht heb om het lidmaatmaatschap binnen 4 weken na bekendmaking, in mijn dus geval 28-07-2022, te ontbinden. Ik heb Trainmore derhalve op 12-08-2022 gevraagd om te bevestigen dat mijn abonnement inderdaad per 01-09-2022 zal stoppen; tot nu toe blijft een bevestiging echter uit en ik voorzie dat, ook weer gezien mijn ervaringen tot nu toe en de vele beschreven negatieve ervaringen hier op het klachtenkompas, Trainmore niet in zal gaan op mijn verzoek.

Het gevolg van het negeren van mijn gewenste opzegdatum van 01-09-2022 door Trainmore zal zijn dat hun geautomatiseerd systeem zal uitgaan van de gebruikelijke opzegtermijn van één kalendermaand vanaf 10-08-2022 en dat Trainmore derhalve onrechtmatig een bedrag van 79 euro zal gaan incasseren, dat ik dan vervolgens weer moet gaan laten storneren, waarna Trainmore dan hoogstwaarschijnlijk, zoals ik ook al elders gelezen heb, meteen een aanmaning zal sturen met bijkomende kosten en dreigen met incassobureaus.
Omdat ik mijn energie liever weer in positieve zaken wil gaan steken, bijvoorbeeld in de zoektocht naar een sportclub, waar de menselijke factor wél op een respectvolle manier in het vaandel staat, wil ik dit laatste geschetste scenario voorkomen en ik denk dat de kans iets (!) groter is dat dit zal lukken door deze situatie ook hier op het klachtenkompas te hebben geplaatst, aangezien Trainmore zich actief op zou stellen op dit forum; ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte!

TrainMore is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

@InitialsJPK
    Ik begrijp vanuit mijn bankafschrift dat er door TM een bedrag is afgeschreven, dat erop wijst dat mijn abonnement inderdaad per 1 september wordt stopgezet. Mijn oproep hier op het klachtenkompas lijkt dus zinvol te zijn geweest (alhoewel ik nooit te vroeg juich en nog even wil afwachten of er de komende weken toch geen nieuwe automatische incasso's worden gedaan).
    Uiteraard allemaal zonder enige verdere vorm van persoonlijke communicatie vanuit Trainmore naar mij toe.

Het verbaast mij eerlijk gezegd dat Gebruiker1579874384 aangeeft namens een hoop leden nog steeds in gesprek te zijn met TM. Valt er dan hopelijk tóch nog een positieve wending te verwachten? En zo ja, zal TM mij dan alsnog persoonlijk benaderen met een aanbod en mij in de gelegenheid stellen om mijn opzegging ongedaan te maken?

Ook een klacht indienen over TrainMore?