Klacht TrainMore: Trainmore verplicht abbonees langer lid te blijven om gecompenseerd te worden ivm Corona-sluiting.

CvdH

Ivm het conronavirus kunnen leden van de sportschool niet sporten.
Hierdoor stelt het bedrijf 3 compensatie mogelijkheden:

1. betaal nu pm 50% abonnementsgeld tot dat de deuren weer open mogen. Het betaalde abonnementsgeld wordt op de factuur (na opening) in mindering gebracht op de nieuwe factuur.
2. Ontvang je betaalde abonnementsgeld direct terug en verleng je abonnement met 1 jaar of 2 jaar en krijg extra korting.
3. Doneer je abonnementsgeld aan TrainMore.

Toen het besluit door het kanbinet werd genomen in de maand maart, heb ik via de e-mail laten weten welke keuze ik wil maken. Ik heb toen gekozen voor optie 1.

In de maand mei kondigt het kabinet maatregelen aan waardoor sportscholen gesloten moeten blijven tot 1 september.

Ik heb een jaar abonnement afgesloten in de maand november 2019. Deze loopt tot 1 dec 2020. Mijn goed recht is dat het abbonnement niet verlengt zal worden ivm ontevredenheid. Kosten abbonnement bedragen €39,- pm.

Nu betaal ik tot september over de maanden april tm augustus 5x €19,45 = afgerond 100- vanaf september sport ik tot 1 december door dus 2 maanden. Ik word in deze 2 maanden gecompenseerd, dat betekend dat ik de helft van mijn abbonementsgeld moet betalen. Er wordt dus 2 maanden gecompenseerd aangezien het abbonnement niet wordt voortgezet na 1 december (dus €40,- compensatie).

Ik heb TrainMore gevraagd of ik dan mijn geld terug krijg afgerond 100-40= 60,-van de maanden die zij niet compseneren.
TrainMore geeft aan dat zij dit niet doen als ik mijn abbonnement opzeg...

Dat betekend dus dat ik verder niet gecompenseerd wordt, omdat mijn abbonnement niet wordt verlengd. TrainMore verplicht in deze dat je je abbonement moet verlengen om van de compensatieregeling gebruik te kunnen maken. Doordat je langer lid blijft verdient TrainMore meer geld aan haar leden en steken ze ook nog jouw abonnementsgeld/compensatie in haar eigen zak.

Ik vind het erg sneu voor TrainMore en al haar medewerkers en leden dat zij niet kunnen sporten. Alleen vind ik het onredelijk dat de leden van TrainMore het dupe hiervan zijn. Dit is naar mijn mening een ondernemersrisico en niet van haar leden. Tevens staat hier niets over in de algemenevoorwaarden.

Zodra mijn abbonnement afloopt wil ik het bedrag wat zij niet kunnen compenseren terug ontvangen op mijn rekening. Lukt dit niet dan wens ik het abbonnement te ontbinden met overeenstemming van beide partijen zonder het te betalen van verdere abbonnementskosten etc.

TrainMore is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over TrainMore?