Klacht Trans Link Systems: Basistarief 2x afgetrokken van OV-chipkaart

Klachtnummer
# 123512
Gebruiker
Senegalpapegaai
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Via www.uitcheckgemist.nl vernomen dat ik op 16 maart jl. 's avonds na een ritje met de metro niet uitgecheckt zou hebben op A'dam Centraal Station. Zonder OV-kaart gaat het poortje niet open. Het poortje is echter wel opengegaan en dan neem je dus aan dat je bent uitgecheckt. Maar klaarblijkelijk kan de reiziger daar dus niet van op aan.
Ik woon in A'dam Noord en heb op het CS de bus naar Noord genomen. Op uitcheckgemist.nl kun je aanvinken of je TIJDENS je reis bent overgestapt. Dan mag je aannemen dat bedoeld wordt tussen de begin en de eindhalte die je daarboven hebt opgegeven. Door het vraagtekentje aan te klikken wordt je ook niet veel wijzer. Ik heb dus NIET aangevinkt dat ik TIJDENS mijn reis ben overgestapt en dus heb ik 2x €0,88 betaald. Dit klopt dus niet (want bij een overstap hoef je niet nogmaals het basistarief te betalen).
Zolang er geen max. is aan het aantal fouten bij metropoortjes, is het onterecht dat we max. drie ritten per vervoerder retour kunnen vragen.

De oplossing

Ik behoor dus nog €0,88 retour te ontvangen. Graag zou ik dat gestort zien op mijn bankrekening.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Trans Link Systems hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Trans Link Systems?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen