Klacht Transavia: Betalen van omboekingskosten bij Transavia

Klachtnummer
# 522400
Gebruiker
Mark
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb lang geleden een ticket geboekt bij transavia. Ik vlieg regelmatig met Transavia en heb vorig jaar diverse wijzigingen meegemaakt of annuleringen vanwege corona. Geheel begrijpelijk en dit is voor zowel de vliegtuigmaatschappij als de klant niet plezierig. Bij alle wijzigingen heb ik of gebruik gemaakt van een voucher of de wijziging geaccepteerd. Nu krijg ik een wijziging door van Transavia voor een boeking van 22 maart tot 28 maart. Ik heb contact gezocht met de klantenservice om deze boeking te verplaatsten naar 5 april tot 19 april. Uiteraard wil ik het verschil in ticketprijs betalen. Echter vraagt Transavia ook per wijziging 35 euro wijzigingskosten. Hier ben ik dus pertinent tegen. Zij komen in eerste instantie zelf met een wijziging. Ik kan dat dus alleen accepteren of naar mijn wens wijzigen met extra kosten. Ik vind dat een hele slechte service. Via de klantenservice krijg ik 0 op request. Ik kan de situatie niet bespreken met een meerdere en heb dus een klacht ingediend. Ook las ik een krantenartikel in het AD waarin staat aangegeven dat de Consumentenbond met D66 heeft aangegeven dat Transavia moet stoppen met het vragen van omboekingskosten. Ik ben het hier uiteraard mee eens en in mijn situatie helemaal ongepast aangezien de wijziging in eerste instantie door Transavia zelf is gemaakt.

De oplossing

Ik heb Transavia verzocht de vlucht naar mijn wens te wijzigen en een betaalverzoek te sturen voor het verschil in ticketprijs. Verder vind ik dat Transavia in deze tijden geheel moet stoppen met het vragen van wijzigingskosten.

1 reactie

  1. Auteur
    Mark
    Datum
    Lee hieronder het antwoord van Transavia. Ik heb nogmaals telefonisch contact gezocht echter zonder resultaat. Helaas.

    Goedemiddag,

    Bedankt voor je bericht.

    Uiteraard zijn wij zeker blij dat je een van onze trouwe klanten bent. Ik begrijp de situatie en dat je de vluchten graag wilt omboeken. Echter heb je een basisticket geboekt, hier zijn wijzigingskosten aan verbonden tijdens het omboeken van de reis.

    De coulance die wij al aanbieden is dat de kosten van 50 euro p.p per enkele reis zijn verminderd naar 35 euro p.p per enkele reis bij een basisticket. Hierom kan je dus ook niet aanbieden de vluchten te wijzigen zonder wijzigingskosten. Ik had je graag een andere oplossing aangeboden, maar deze is er niet.

    Ik vertrouw erop dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Noera
    Service Centre

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Transavia?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen