Klacht Transavia: Dien je vertraging altijd maar te accepteren?

Pim

Voor mijn vertraagde vlucht is volgens het hof van Europa de hoogte van de vergoeding vastgesteld op 0 euro omdat het vliegtuig net binnen deze tijdgrens landde. Toch meen ik recht te hebben op een compensatiebedrag omdat er sprake is van 2,5 uur vertraging die al veel eerder op deze dag kon worden opgelost door een ander/extra toestel in te zetten.
Verkorte reactie Transavia:
Er zijn niet altijd vervangende toestellen beschikbaar om dit soort vertragingen op te vangen of kan er bijvoorbeeld door het vluchtschema geen ander toestel worden ingevlogen. Helaas is het dus niet altijd mogelijk om alle vluchten exact volgens schema uit te voeren en mijn excuses dat u later op Schiphol bent geland dan verwacht.
U vraagt ons om een compensatie vanwege de vertraging van uw vlucht. De vertraging van uw vlucht was bij aankomst op Amsterdam minder dan 3 uur. Volgens Europese regelgeving is er in dat geval geen recht op compensatie.

Als bij Transavia 's (of welke maatschappij dan ook) morgens vroeg al sprake is van vertraging (door het toestel te vervangen waardoor de vertraging de hele dag door werkt) kan je niet van passagiers (vertrokken vanaf het hotel omstreeks 18:00 uur) verwachten dat zij in plaats van 21:30 omstreeks 00:15 uur vertrekken en daardoor verplicht moeten wachten in een gigantisch overvolle vertrekhal van Heraklion en uiteindelijk pas om 02:45 uur op Schiphol aankomen ipv 00:15.
Oplossing: zet een extra vliegtuig in of geef naar ratio een vergoeding voor de vertraging.

Ook een klacht indienen over Transavia?