Klacht Transavia: Een misleidende mail zet ons op verkeerde been en Transavia neemt geen verantwoordelijkheid.

klachttransavia

Op 13 jan boekte ik voor €1424 bij Transavia 8 tickets naar Innsbruck, K7IWHC. Op 14 maart ontving ik bijgaande mail (bijlage 1) waarin ivm het coronavirus werd aangeboden om de vlucht zonder wijzigingskosten om te boeken (vertrek vóór eind oktober naar dezelfde bestemming. Dit was voor ons geen optie (onmogelijk om opnieuw een overeenkomstige week verlof te nemen voor 8 personen, we gingen skiën en eind maart is al aan het eind van het skiseizoen). In deze mail stond ook “Zolang we naar onze bestemmingen mogen vliegen en de situatie veilig is voor onze passagiers en bemanning, voeren we onze vluchten volgens schema uit”. Gezien de berichtgeving in het nieuws (alle hotels waren gesloten in het gebied waar wij naartoe gingen) achtte ik de kans heel klein dat de reis door zou gaan. Daarom zat er niets anders op dan de reis te annuleren. Andere maatschappijen bieden omboekingen aan voor 12 maanden en dat zou voor ons ook nog een optie zijn bij Transavia.
Nog diezelfde dag hoorde ik op het nieuws dat er een mogelijkheid was om een voucher te ontvangen voor geannuleerde vluchten. Daarom heb ik dezelfde avond nog een mail gestuurd naar contactNL@transavia.com om na te vragen hoe wij in aanmerking kunnen komen voor een voucher (bijlage 2). Feitelijk valt dat allemaal samen op 1 dag en houden wij hierdoor recht op een voucher.
Aangezien ik hier geen reactie op had ontvangen, heb ik op 26 maart opnieuw een mail gestuurd met het verzoek om vouchers (bijlage 3)
Op 10 april kreeg ik een reactie dat we niet in aanmerking komen voor een voucher of teruggave van het geld omdat we de vlucht zelf hebben geannuleerd. (bijlage 4)
Hier heb ik dezelfde dag nog een reactie op gestuurd dat ik het hier niet mee eens ben. De enige reden van annulering is het Coronavirus en Transavia heeft kort daarna zelf de vlucht geannuleerd.
Met andere woorden, Transavia heeft later om dezelfde reden de vlucht geannuleerd. Het kan toch niet zo zijn dat wij zelf terecht annuleren en dan geen voucher ontvangen terwijl Transavia op de dag van vertrek wel de vlucht annuleert vanwege dezelfde reden.
De mail die mij is toegestuurd op 14 maart is misleidend en ik ben nog dezelfde dag hierop teruggekomen.
Ik ga ervanuit dat Transavia ons reisgezelschap alsnog een voucher doet toekomen en dan het liefst voor 12 maanden geldig zodat wij volgend jaar alsnog met Transavia kunnen gaan skiën.

Wij willen een voucher voor het bedrag dat wij hebben uitgegeven aan tickets, zodat wij de vlucht naar Innsbruck volgend jaar kunnen maken.

Wij vinden dat Transavia hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Transavia?