Klacht Transavia: Geen terugbetaling geannuleerde vlucht van 24 april jl. Transavia, je wordt schaamtelozer!

Klachtnummer
# 478833
Gebruiker
Bundel1
Datum
10 reacties

Details

De klacht

Boeking HE8W5H. Op 9 september jl klacht op Klachtenkompas geplaatst. Transavia is nalatig in het terugbetalen van €1696 (geannuleerde vlucht van april). Geen geld noch voucher ontvangen. Yannick van Transavia heeft op mijn klacht van 9 september jl gereageerd. Op verzoek mijn gegevens wederom (reeds 5x) doorgegeven. Volgens telefonische instructie van medewerkster Joyce een bewijs van rekeningnummer (kopie bankafschrift) opgestuurd, omdat dit de reden zou zijn dat ik het restbedrag van €1696 niet retour ontvang. Na ontvangst van bewijs zou mijn geld binnen 2 dagen op mijn rekening zijn. Je raad het al ... ik en meerdere gedupeerden met mij zijn in een klucht beland. En als de toekomst van Transavia er niet zo somber uitzag, zou dit alles nog prijswinnend humoristisch zijn. Transavia heeft op 5 augustus jl. namelijk €254 van het totaalbedrag naar mij teruggestort. Het restbedrag van €1696 kon zogezegd niet worden vergoed, omdat de betaling van de geannuleerde vlucht uit 2018 dateert. Volgens instructie dus een bewijs van rekeningnummer opgestuurd en Joyce heeft toegezegd dat dit bewijs ervoor zorgt dat €1696 binnen 2 dagen op mijn rekening zou zijn. Wat schetst mijn verbazing dat ik vandaag via whats appberichten van Zena en Manuella wordt geïnformeerd, dat terugvergoeding 4 tot 6 weken duurt. Mijn terugbetaling komt op een zogeheten stapel van klanten terecht waarvan het rekeningnummer is veranderd of is opgeheven. Schiet mij maar lek. Ik heb ruim 32 jaar hetzelfde rekeningnummer. Op 5 augustus jl. krijg ik reeds €254 teruggestort, maar terugstorting van het restbedrag €1696 was niet mogelijk, omdat de betaling uit 2018 dateert. En nu beland ik op de stapel van klanten waarvan het rekeningnummer is veranderd of is opgeheven? Ik vind een termijn van 2 dagen of 4 á 6 weken wel een wezenlijk verschil, hoor. Ik ben terug bij af ... wat een tegenstrijdigheden! Beste Yannick, Nienke, Cheyenne, Sanne, Manuella, Madelon, Zena, Elisa, Chatbot, aimabele Joyce die in alle wanhoop en ontreddering de hoorn op de haak gooit en overige leden van het Webcare Team, alle liefde voor jullie. Ik realiseer me dat jullie acties vanuit een noodsituatie worden ondernomen. Het zijn bange en onzekere tijden. Het allerbeste toegewenst. Hou je staande en maak Transavia trots! Met vriendelijke groet, G. Bundel

De oplossing

€1696 terugstorten. Geen excuses, geen telefoontjes. Helemaal niets, slechts mijn geld terug.

10 reacties

  1. Auteur
    Transavia
    Datum
    Beste G. Bundel. Ik heb je case even erbij gepakt en ik zie inderdaad dat op 7 augustus er een nieuw bankrekeningnummer is doorgegeven aan onze financiële afdeling. Dit is gedaan via onze wachtlijst; wat inderdaad betekent dat het een aantal weken kan duren voordat dit doorgekomen is. Het is natuurlijk niet onze bedoeling om hier onduidelijk over te zijn, maar de collega's die aangaven dat het meerdere weken kon duren die hadden het juist. Ik wil je vragen om nog even geduld te hebben. Mocht je over een paar weken je geld nog niet terug hebben, neem dan vooral weer contact met ons op. Mocht je alsnog gebeld willen worden door mijn collega's om alles helder te krijgen, dan ontvang ik graag je nog je e-mailadres en het dagdeel waarop je gebeld wilt worden (ik zie dat je je telefoonnummer al hebt toegevoegd). Groet, Emma
  2. Auteur
    Bundel1
    Datum
    Goedenavond Emma,

    Dank voor je snelle reactie. Mijn vraag is of het bewijs van mijn rekeningnummer (dus kopie van afschrift) ook bij mijn dossier is gevoegd. Noem mij sceptisch, maar ik verwacht over 6 weken een reactie van Transactie dat het bedrag niet kan worden teruggestort, omdat het bewijs ontbreekt. Ik hoor graag van je. Fijne avond en welterusten voor straks. Met vriendelijke groet, G.Bundel
  3. Auteur
    Transavia
    Datum
    Hoi G. Bundel, je mag deze zeker via een privébericht op dit platform naar ons sturen. Ik vind het eerder oplettend dan sceptisch. Ik wacht je bericht af en wens je een fijne avond. Groet, Sanne
  4. Auteur
    Transavia
    Datum
    Hi! Ben je inmiddels al telefonisch verder geholpen? Groeten, Sanne
  5. Auteur
    Bundel1
    Datum
    Beste Sanne,

    Noch telefonisch, nog via whats app, noch via het klachtenformulier op jullie website ben ik ik verder geholpen. Ik heb verscheidende malen al toezeggingen van jullie ontvangen. Het termijn van 2 - 6 weken wachten is inmiddels al verstreken. Wat kunnen jullie doen om mijn klacht op te lossen??? Mijn €1996 meteen terugstorten. Meer wens ik niet. Echt niet, ik hoef geen verontschuldigingen, die heb ik meerdere malen al via bovengenoemde kanalen ontvangen, waarvoor dank. Ik lees hier en daar berichten van klanten die een meer recente vertrekdatum hadden, en waarvan de terugbetaling al is afgehandeld. Bij mij gaat het er niet in dat ik vanaf april moet wachten. Hartstikke bedankt dat jullie willen bellen, maar ik wens mijn geld (€1696) terug.
    Ik wens je een plezierig weekend toe.

    Met vriendelijke groet,
    G.Bundel
  6. Auteur
    Transavia
    Datum
    Hi. Wat slordig dat je nog niet bent teruggebeld. Zou je misschien een voorkeur voor een bepaalde tijd en dag door kunnen geven? Dan ga ik mijn collega's er meteen op wijzen. Groeten, Yannick
  7. Auteur
    Bundel1
    Datum
    Beste Yannick, dank voor je snelle reactie. Ik krijg de indruk dat je mijn klacht niet of niet zorgvuldig leest. Dit roept een gevoel van irritatie en ongeloof bij me op, omdat wederom eromheen wordt gedraaid. Ik hoef geen telefoontje, omdat jouw collega Joyce die dit onderdeel van taken 'telefonie' voor haar rekening neemt, mij nog verder van huis brengt. Mijn ervaring is dat zij niet geloofwaardig en ondeskundig is. Ik heb mogen meemaken dat zij erop staat het hoogste woord aan de telefoon te willen voeren en de discussie met mij als klant wil aangaan, om vervolgens uit wanhoop de verbinding te verbreken. Een dergelijk groot groot ego en wangedrag past niet bij jullie bedrijf en zeker niet in de situatie waarin Transavia zich momenteel bevindt. Ik dank dan ook voor deze vorm van "service" van Transavia. Eerlijkheidshalve moet ik wel vermelden dat eerdere contactmomenten met jullie prima en vriendelijk zijn verlopen.
    Beste Yannick, concreet: ik wil mijn €1696 van mijn reis van april jl. terugbetaald krijgen. Niet zoals meerdere malen is toegezegd: over 2 tot 6 weken, want die zijn inmiddels verstreken. En alsjeblieft niet zeggen: "als u het geld niet binnen enkele dagen op uw rekening heeft, aarzel niet om weer contact met ons op te nemen." Deze reactie ook ettelijke malen ontvangen en werkt op mij als een rode lap op een stier ;-) Gewoon overgaan tot overmaking van €1696,- naar mijn rekeningnummer en dan is de klacht opgelost. Simpeler kan het volgens mij niet. Mijn gegevens zijn reeds lange tijd bekend bij jullie. Ok ... ik ga nu verder van het zonnetje genieten. Ik wens je een plezierige werkdag verder.
    Met vriendelijke groet,
    G.Bundel
  8. Auteur
    Transavia
    Datum
    Ik heb je case er wederom even bij gepakt. Er is op dit moment (op werkdagen) een collega mee bezig om het uit te zoeken en om het af te handelen. Ze zal hier maandag mee verder gaan en het snel afhandelen. Begin volgende week komen we hier dan ook op terug. Geniet van het mooie weer! Groet, Emma
  9. Auteur
    Transavia
    Datum
    Beste G Bundel,

    Om eerlijk te zijn vind ik het heel jammer om te lezen dat U mijn deskundigheid in twijfel trekt.
    Graag had ik mijn advies aan U willen geven, hoe U heel snel het geld op de rekenig kunt krijgen.
    Helaas kreeg ik niet de ruimte om mijn verhaal te doen, en door de slechte telefoonverbinding , was ik niet goed verstaanbaar, en genoodzaakt op te hangen
    U heeft aangegeven dat U niet terug gebeld wilt worden door Transavia.
    Ik ben van mening..blijf in gesprek ,zo kom je verder!
    Met alle plezier wil ik U terug bellen, zodat ik U kan uitleggen hoe dit probleem ,snel opgelost kan worden .

    Hartelijke Groet,

    Joyce
  10. Auteur
    Bundel1
    Datum
    Beste Joyce,

    Nu je openheid van zaken heb gegeven, hoop ik dat ik mijn geld terug krijg. Hartelijk dank voor het aanbod om mij op te bellen. Dit aanbod waardeer ik, maar sla het af. Ik heb eerder mijn boekingsgegevens, betaaloverzicht van de reis én bewijs van mijn rekeningnummer met Transavia gedeeld. Wat is de belemmering? Waar gaat het bij jullie financiële administratie mis? Hangt het van jullie telefoontje af? Kan deze informatie niet op schrift worden gedeeld? Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, G.Bundel

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Transavia?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen