Klacht Transavia: Ipv geld terug krijgen een voucher moeten accepteren

Cleodepeo

Geannuleerde vlucht ivm Covid-19

Ik heb een vlucht geboekt naar Z Frankrijk door de Covid-19 is deze geannuleerd, terecht.
Ik heb van Transavia een email ontvangen dat ik voucher krijg toegestuurd, geen keuze aangeboden om geld terug betaald te krijgen.
Op mijn email naar Transavia krijg ik een antwoord dat mijn vraag resp verzoek binnen 3 a 4 weken wordt beantwoord.
Na tel contact te hebben gehad met Transavia kreeg ik te horen dat ik niemand te spreken kon krijgen om hier over te praten.
Weer email gestuurd met de reden van mijn verzoek om geld geretourneerd te krijgen, geen antwoord nog ontvangen wat ook nog te kort is.

Onze reis naar Frankrijk was om onze vrienden te bezoeken uit Amerika.
Zij zullen deze reis niet op een latere data weer plannen.
Ik werk in de zorg
en weet niet wanneer wij weer mogelijkheden hebben om een vakantie in Europa zullen kunnen houden
Daarbij komt dat wij een zoon in Amerika hebben wonen die wij ook bezoeken en Transavia voert geen internationale vluchten.

Transavia
    Hi, excuses voor het late bericht. Ik zie dat je voucher op 22 mei is verstuurd. Heb je tevens je spambox goed gecontroleerd? Groet, Sanne
    Transavia
    Hoi, ik heb een refund voor je aangevraagd. Dat betekent dat het geld wordt teruggestort naar de rekening waarmee ook betaald is. De verwerkingstijd is vier tot zes weken vanwege de drukte. Het geld komt in ieder geval jouw kant op! Ik wens je een fijn weekend verder. Groet, Sanne

Ook een klacht indienen over Transavia?