Klacht Transavia: KOSTELOOS OMBOEKEN??? DROMEN......

J.C. Smeets-schrauwen

had in december vlucht geboekt naar Kroatie, maar ging van geel naar oranje, ik werk in de zorg en kan en wil dit risico niet nemen, nu kan ik omboeken, maar dan moet dit voor 31 maart 2021, ik kan dan geen vakantie nemen ....verder kan ik dan wel weer opnieuw omboeken naar later maar moet ik € 50 pp enkele reis extra betalen ( dus € 200 extra) , indien ik nu omboek naar goedkopere tickets krijg ik ook niet het verschil terug??? En wat ik alleen wilde......een VOUCHER , die kan ik tenminste wel gewoon een jaar gebruiken. Wat een bedoeling, werk ik al die tijd al in de gevarenzone, heb ik nu de stress van geld wat ik aan mijn neus voorbij zie gaan

IK wil gewoon een voucher die de wettelijk verplichte termijn geldig is

Transavia
    Hoi! De vlucht staat nog steeds gepland voor september. Mocht je liever nog niet gaan? Dan kan je de datum van je vlucht wijzigen naar uiterlijk 31 maart 2021, zonder wijzigingskosten. Is je ticketprijs op de nieuwe datum hoger, dan betaal je wel het tariefverschil. Voor meer info verwijs ik je naar onze website. https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/vlucht-wijzigen/ Groet, Sanne
    J.C. Smeets-schrauwen
    ik heb hem idd op advies omgezet naar september ( dat heb ik vandaag gedaan), de oorspronkelijke datum was vertrek 24-08.......ik kan dus in september ook niet!!! Maar op advies van een van uw collega's die ik telefonisch sprak zou ik moeten kunnen omzetten naar een ( fictieve)datum in september , waarna ik die dan weer kosteloos zou kunnen omzetten naar een datum in zomer volgend jaar......sws kon ik nu niet omzetten na 31-12.....dus dat naar 31-03 is ook een wassen neus?? Ik heb dus nu die omzetting gedaan , in de hoop dat ik dan wel weer kan omzetten naar de zomer van 2021.....ik vrees van niet, want vandaag ook weer gebeld om te vragen of ik geld terug zou krijgen als ik een omzetting moet doen naar een goedkopere vlucht ( NEE DUS!!) en deze collega vertelde me dan weer dat het me sws geld gaat kosten omdat ik na 31-03-2021 wil gaan vliegen ( ik had basic gekozen omdat ik zeker wist dat ik naar mijn schoonzus zou willen, helaas werk ik in de zorg en kan ik niet op vakantie omdat het ORANJE is...) Schandalig hoe jullie met je klanten omgaan vind ik, niemand kiest om niet op vakantie te kunnen, ik kan me bedenken dat jullie niet iedereen gaan terugbetalen, maar ik heb tich]kets geboekt, en wi echt nog steeds naar Pula, maar dit gaat niet ivm de corona maatregelen, volgens mij is daar toch echt een wettelijke afspraak over gemaakt,.......Ik wil dus, voor het bedrag wat ik heb betaald een voucher!, dan blijft mijn geld iig waardevast zonder dat ik straks minstens 200 euro omboekkosten moet gaan betaken omdat ik niet voor 31-03-2021 kan gaan
    Transavia
    Hoi, ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op zit te wachten, maar dat is nou eenmaal de policy van Transavia. Groet, Sanne
    J.C. Smeets-schrauwen
    En dat is precies de reden dat de consumentenbond ermee bezig is.... Transavia trekt zich niet zoveel aan van wettelijke bepalingen. Zal ook zeker hierna niet meer boeken bij Transavia, zou wel fijn zijn als er ook naar het menselijk en ( wettelijk) aspect werd gekeken.....policy van Transavia....zelf bedachte regeltjes die wettelijk niet gemaatstaaft zijn!
    J.C. Smeets-schrauwen
    Ik denk dat ik morgenochtend maar eens gebruik ga maken van mijn rechtsbijstand

J.C. Smeets-schrauwen

Ook een klacht indienen over Transavia?