Klacht Transavia: Luchtvaartmaatschappij weigert geld terug te betalen en komt met de belofte voor vouchers aanzetten!

zorgvoorelkaar

Tickets wil ik aankoopbedrag teruggestort zien op mijn rekening omdat transavia de vlucht heeft geannuleerd. Heb dit via 3 manieren in april naar ze gecommuniceerd (e-mail, klachtformulier en ouderwets in een brief) en krijg vandaag 5 juni pas antwoord, dat als volgt luidt:

"Transavia erkent dat passagiers, volgens Europese wetgeving, wanneer hun vlucht wordt geannuleerd recht hebben op omboeking of terugbetaling van de ticketprijs.

Deze situatie is echter zo uitzonderlijk - vanwege de grote onzekerheid over het luchtvervoer en het grote aantal verzoeken om terugbetaling – dat Transavia, net als haar partners in de sector, gedwongen wordt af te wijken van haar normale werkwijze.

Transavia heeft ervoor gekozen om vouchers te verstrekken en geen tickets te restitueren binnen 1 jaar. Ik heb helaas geen mogelijkheid om hiervan af te wijken"

Met andere woorden: Transavia erkent dus niet de europese wet/regelgeving. Schande! Toen ik geen geld had om tickets te kopen kreeg ik ze ook niet kado van deze maatschappij!

Ik wil per direct het bedrag op mijn rekening teruggestort zien.

Mij netjes mijn geld terugbetalen, volgens Europese wet/regelgeving.

Transavia
    Beste B. Dijk, inmiddels is het mogelijk om je geld terug te vragen. Dat kan via onze website https://www.transavia.com/nl-NL/voucher-waarde/. Groeten, Lara

Ook een klacht indienen over Transavia?