Klacht Transavia: Misleidende informatie Transavia en slechte houding

Luna555

Ik heb in januari 2020 tickets geboekt naar Reykjavik in IJsland met vertrek 23 september. Terug in oktober. Dat ticket wil ik graag omboeken naar vertrek in de zomer van 2021. De Corona maatregelen in IJsland zijn streng, je moet bij aankomst en tijdens je verblijf twee Corona testen doen of in quarantaine verblijven twee weken. Daarom verzet ik liever. Maar dat kan niet zegt Transavia omdat het vluchtschema nog niet bekend is. Verschuiven naar een andere datum tot eind maart kan ik wel. Dat werkt toch niet? Nu wordt ik gedwongen om in de winter naar IJsland te gaan???? En dan is de heenvlucht wel kostenloos om te boeken maar de terugreis niet. Terugreis valt in oktober. Dus 50 euro wijzigingskost pp. Dat is toch raar. Niks gratis datum verzetten dus. Wel de heenreis niet de terugreis. Vervolgens dacht ik: dan boek ik het om, andere datum en andere bestemming. Nog de komende maanden, geen IJsland in september maar Ibiza in de kerstvakantie. Maar Transavia adverteert met kostenloos omboeken maar dat geldt niet als je een andere bestemming kiest. Dus 50 euro per vlucht bijbetalen. Met zijn tweeën is dat twee honderd euro. En dan heb ik al de oorspronkelijke prijs naar IJsland betaald? Sorry hoor maar Transavia adverteert misleidend en slaat een slaatje uit de Corona onrust door klanten nog eens extra in rekening te brengen als je de bestemming wijzigt. Dat is toch geen coulance??? Met mij zullen velen deze klacht hebben.

Dat ik voor een kleine vergoeding datum en bestemming kan wijzigen. Of dat ik een zomer boeking 2020 kan wijzigen naar een zomer 2021 boeking.

Transavia
    Hoi! Vluchten van Transavia worden per seizoen in de systemen gezet. Het zomerseizoen loopt van april tot en met oktober. Het winterseizoen loopt van november tot en met maart. Enige tijd van tevoren zijn de vluchten voor het komende seizoen al te boeken via de website. De precieze datum waarop de dienstregeling bekend wordt, verschilt echter per seizoen. Wil je op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief. Dit kan onderaan onze homepage. https://www.transavia.com/nl-NL/home/.
    Als je graag je boeking wil wijzigen dan verwijs ik je graag door naar deze website. https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/vlucht-wijzigen/. Groet, Chantal
    Luna555
    Beste Transavia, ik en vele anderen begrijpen heel goed dat jullie een winterseizoen en een zomerseizoen hanteren maar fijn dat je dat nog even aangeeft. Waar het om gaat is dat wij als Transavia klanten graag willen kunnen verzetten van zomer naar zomer. Niet van zomer naar winter. Sommige bestemmingen lenen zich er nu eenmaal niet voor. Maar dat snap je zelf ook toch wel? Wanneer zijn de vluchten voor zomer 2021 wel bekend? Aan die informatie hebben we meer. Daarnaast, TUI bijvoorbeeld biedt wel de mogelijkheid om niet alleen de reisdatum maar ook de bestemming kostenloos te veranderen. Dan kunnen klanten nog iets met het betaalde ticket van een vakantie in de zomer waar ze geen gebruik van kunnen maken. Geef klanten de kans om kostenloos om te boeken naar een andere bestemming in de kerstvakantie bijvoorbeeld? Al is het een weekend weg. Dan zijn jullie toestellen gevuld en hebben mensen toch nog iets om te beleven in plaats van vijftig euro pp per vlucht aan wijzigingskosten te vragen. Dat is onbehoorlijk (200 euro extra bijbetalen) voor bijvoorbeeld een weekend Schotland. Dat hoef ik toch ook niet uit te leggen hoop ik. Kom klanten tegemoet, dan blijven ze je trouw. Dat doen andere maatschappijen ook. Volgens mij spreek ik voor heel veel reizigers die teleurgesteld zijn in jullie aanpak. Laat de tip om me aan te melden voor de nieuwsbrief maar zitten, geen behoefte aan. Sorry! En de link om mijn boeking te wijzigen had ik al lang uitgeprobeerd. Ik kan niet via de site een andere bestemming kiezen. En een vakantie naar IJsland in hartje winter in januari, februari of maart is toch niet te vergelijken met een reis in de nazomer in september. Dat hoef ik toch ook niet uit te leggen. Ik begrijp je positie hoor, jij moet ook maar reageren op de klachten van klanten. Jij verzint het beleid niet maar moet het wel verdedigen. Het enige waar ik op hoop dat de beleidsmakers van Transavia zich nog eens achter de oren krabben en even denken aan de klanten die voor Transavia kozen, een ticket kochten, vanwege hen bestaat de maatschappij nog steeds. Die klanten moet je toch koesteren lijkt me.
    Transavia
    Hi, Luna. Tegen het eind van augustus worden de vluchtschema's van 2021 verder uitgebreid. Als je zou willen omboeken naar de zomer, zou ik dus nog even wachten met omboeken. Groeten, Yannick
    Luna555
    Natuurlijk ga ik wachten. Dat spreekt voor zich. Maar hiermee pakt Transavia het issue nog steeds niet echt aan. Ik zie nog steeds een starre en onklantvriendelijke houding.
    Transavia
    Hoi, jammer dat je dit zo ervaart. Als we nog iets voor je kunnen doen, dan horen we het graag. Groet, Sanne
    Luna555
    Volgens mij heb ik concreet aangegeven welke oplossing ik vraag maar daar wordt niet op ingegaan... Gratis omboeken naar andere bestemming en andere datum nog deze winter als ik niet kan verzetten naar zomer 2021. Gaan jullie mij dat aanbieden? :-) kom dan eens over de brug.....
    Transavia
    Hi! Gratis omboeken voor de zomerperiode kan ik je helaas niet aanbieden. Wel zou ik je graag willen vragen om een privé-berichtje te sturen via Twitter of Facebook. Daarin kun je je boekingsnummer, gewenste vlucht en doorverwijzing vanuit Klachtenkompas vermelden, zodat we je makkelijker verder kunnen helpen. Ik zie je berichtje daar graag tegemoet. Groeten, Tess

Luna555
Fijn om te horen dat Transavia het gesprek wil aangaan. Via een privé bericht via Facebook. Ga ik zeker doen. Maar deze klacht blijft open staan en is wat mij betreft niet afgehandeld totdat het probleem echt is opgelost. Dat is op dit moment niet het geval.

Ook een klacht indienen over Transavia?