Klacht Transavia: Stop met de smoesjes

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 467838
Gebruiker
AUKU
Datum
14 reacties

Details

De klacht

Voucher niet ontvangen. Geen reactie op vragen. Wanneer er wel een reactie komt, wordt je met een half antwoord afgescheept. Er wordt beweerd dat op 19 mei de voucher is verstuurd, terwijl in de mail aangekondigd is dat de voucher in juni verstuurd zou worden. Daarna zou de voucher handmatig aangevraagd worden. Maar ook deze heb ik niet ontvangen. Ondertussen de voucher niet kunnen gebruiken tbv een vlucht. Uiteindelijk contact gekregen met de klantenservice. Deze persoon dreunt gewoon het standaard antwoord op. Na herhaaldelijk geprobeerd te hebben hem te onderbreken dat het niet gaat om de automatisch verstuurde vouchers, maar om een handmatig aangevraagde voucher (blijkbaar is dit een verschil ??) de toezegging gekregen dat ik binnen 72 uur teruggebeld word. Je raad het al...

En dus zit ik nog steeds te wachten....

Ik begrijp dat het druk is. Echt. Maar verschuil je niet achter allerlei excuses. Je moet gewoon opschalen nu, zorgen dat je op de achtergrond je zaken op orde hebt en je je klanten niet in de steek laat. Zij hebben jullie de afgelopen jaren in de lucht gehouden!

De oplossing

Los het op. Zorg ervoor dat je opschaalt en dat vragen en klachten direct worden opgepakt en beantwoord. Want nu genereer je uiteindelijk alleen maar meer werk. En zorg dat je een betrouwbaar en servicegericht bent.

En regel het nu eens dat vouchers NIET in de spambox terecht hoeven te komen. Geen idee wat daarvoor nodig is, maar dit lijkt met toch wel te regelen of niet? Jullie bevestigingen van de vlucht en annulering komt wel in de normale inbox. Waarom de vouchers niet?

14 reacties

  1. Auteur
    AUKU
    Datum
    Het lukt Transavia blijkbaar niet, tot 3 x toe, om een voucher te versturen. De beste oplossing nu is om gewoon het bedrag terug te boeken op mijn creditcard, per direct. Ik ben echt klaar met wachten, mailen, appen, bellen. Regel het nu eens gewoon goed. Geen voucher code, maar gewoon direct terugstorten.
  2. Auteur
    Transavia
    Datum
    Hi A. Kusters, wil je ons via Facebook of Twitter een privébericht sturen met het boekingsnummer en het e-mailadres van de hoofdboeker. Graag vermelden dat je via Klachtenkompas bent doorverwezen en waar het precies over gaat. Dan helpen we je daar verder!
    Je kunt ook contact met ons opnemen via Whatsapp (+31613022900), geef hierbij wel duidelijk aan waar het precies om gaat. Groet, Sanne
  3. Auteur
    AUKU
    Datum
    Ik geef al vanaf juni mijn vluchtnummer, volledige naam, geboortedatum, mailadres, datum vlucht, bestemming - en weet ik veel wat nog meer - door via Whatsapp, Twitter en telefonisch. Allemaal zonder succes... Zelfs nu - ovv klachtenkompas - blijft het stil...geen reactie en dus nog steeds geen oplossing. On-ge-looflijk!!
  4. Auteur
    Transavia
    Datum
    Via welk kanaal heb je ons als laatst een berichtje gestuurd ovv Klachtenkompas? Ik ben hem aan het terugzoeken, maar vind zo snel niets. Zou je het nogmaals kunnen proberen, en kun je via hier laten weten op welk kanaal je ons hebt benaderd? Dan kijk ik direct met je mee! Groeten, Chantal
  5. Auteur
    AUKU
    Datum
    Dat is erg vreemd, want ik denk dat ik jullie inmiddels wel al zo'n 30 berichtjes heb gestuurd via Whatsapp. Dus onbegrijpelijk dat je niets kunt terugvinden.

    Ik heb zojuist maar weer een berichtje via Whatsapp gestuurd ovv jouw naam (Chantal).
  6. Auteur
    Transavia
    Datum
    Hoi! Ik kan je berichtje daar niet terugvinden. Zou je het eens willen proberen via een privébericht op Facebook of Twitter? Ik help je graag verder. Groet, Sanne
  7. Auteur
    AUKU
    Datum
    Wat is er toch met jullie systemen dat het tot 3x toe niet lukt om een voucher te sturen en dat jullie zogenaamd mijn berichtjes via Whatsapp niet kunnen vinden...alle 30 niet?? Een ongeloofwaardig verhaal.

    Maar nog mooier: nu ik jullie advies opvolg om via Twitter te reageren krijg ik dit bericht terug:

    Via WhatsApp of telefoon helpen we je graag verder. Op dit kanaal zijn wij tijdelijk niet actief.
  8. Auteur
    Transavia
    Datum
    Hoi, onder welke naam op Twitter hebben jullie een bericht gestuurd? Dat laatste bericht via Twitter is een automatisch bericht en kun je als niet verzonden beschouwen. Groet, Sanne
  9. Auteur
    AUKU
    Datum
    Ik heb de gevraagde gegevens hier in een privébericht toegezonden.
  10. Auteur
    Transavia
    Datum
    Ik heb je privébericht ontvangen. Ik kan in Twitter echter niet terug in het archief om je berichtje te zoeken. Kun je me de boekingsgegevens anders via Klachtenkompas in een privébericht sturen? Dan help ik je graag hier verder. Groeten, Chantal
  11. Auteur
    AUKU
    Datum
    Transavia: “ Ik kan in Twitter echter niet terug in het archief om je berichtje te zoeken. Kun je me de boekingsgegevens anders via Klachtenkompas in een privébericht sturen? ”

    Waarom geven jullie dit 10 berichten geleden niet meteen aan?

    We zijn weer een week verder, nog steeds zonder voucher, restitutie of oplossing...
  12. Auteur
    Transavia
    Datum
    Bedankt voor je boekingsgegevens. Ik zie dat we op 28 juli opnieuw een voucher voor je aangevraagd hebben. Als je dat liever wil, kan ik er ook een refund van maken. Je ontvangt deze dan binnen ongeveer zes weken op de rekening waarmee je hebt geboekt. Groeten, Chantal
  13. Auteur
    AUKU
    Datum
    Ik heb zowel die voucher van 19 mei, als die van 28 juli nooit ontvangen. Dus graag dan zsm een refund. Ik heb wel een paar vragen:

    Je zegt ‘ongeveer’ 6 weken. Waar moet ik rekening mee houden? Dat kan dan ook 10 weken worden? Of misschien ook eerder?

    Eerder werd mij gezegd dat ik pas de refund aan kon vragen als ik de voucher had, maar begrijp ik nu goed dat dat dus niet nodig is?

    Hoe kunnen jullie garanderen dat jullie nu wel je toezegging nakomen?
  14. Auteur
    Transavia
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Normaal gezien zou je inderdaad eerst een voucher moeten hebben, waarna je met die voucher een refund kunt aanvragen. Echter heb ik in dit geval, omdat je de voucher van 19 mei niet hebt ontvangen, ervoor gezorgd dat je niet nogmaals op een voucher hoeft te wachten. Met 'ongeveer' 6 weken, bedoel ik dat het tussen de 4-6 weken kan duren. Echter wil ik hiermee geen valse hoop afgeven, het kan namelijk dus ook 6 weken duren. Ik ga ervan uit dat ik je vragen hiermee heb beantwoord. Ik wens je dan ook een fijn weekend toe. Groeten, Chantal

Uiteindelijke oplossing

Auteur
AUKU
Datum
Uiteindelijke oplossing
Voor mij is de klacht daadwerkelijk afgehandeld als het bedrag weer op mijn rekening staat. Daarnaast wil ik de bevestiging dat ze het bedrag op mijn creditcardrekening storten en niet over zes weken zeggen dat dat niet mogelijk is en ze een bankrekeningnummer moeten hebben. En we weer maanden verder zijn. Ik ben een beetje huiverig dat de terugbetaling weer een heel lang verhaal gaat worden...
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Transavia?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen