Klacht Transavia: Te veel betaald voor omboeking

Ron

Op 01-10-2019 geboekt naar Kreta van 23-08 t/m 30-08-2020 – Prijs 972,00
Door de corona in Nederland en Griekenland durfde wij de reis niet aan en met hulp van een medewerkster van Transavia telefonisch de tickets omgeboekt naar Athene > 12-02-2021.

Transavia op 09-06-2020
Gekeken wat ik met deze ticket kan doen. Ik heb het verzet naar een fictieve bestemming en datum. Hiervoor betaal je niks bij. Er blijft een bedrag over van €8,- euro wat je niet terugkrijgt. Ook heb ik de ticket van basis naar Plus gewijzigd. Voor het plus tarief geldt; Zie voorwaarden
Ik hoor graag van je wat je ervan vindt. Ik ben akkoord gegaan en de prijs was 964,00
Advies om in augustus de tickets weer om te boeken naar Kreta 2021.

Omboeken via internet online 28-08 onmogelijk contact met Transavia, tickets van Eindhoven naar Athene , omgeboekt naar 22-08-2021 - Eindhoven naar Kreta en T op 29-08-2021 Kosten 1336,00 bijbetalen 372,00 ? Overigens kon ik daarna opeens wel online omboeken.
30-08-2020 fictief dezelfde reis geboekt voor:
Heen 22-08-2021 kost 77,00 – Terug 29-08-2021 kost 179,00- PP dit is 256,00 euro - voor 4 personen 1024,00 – stoelreservering H+T 112,00 = totaal 1136,00 is 200,00 goedkoper dan de omboeking die is gedaan door Transavia
Tickets dit jaar 23-08-2020/30-08-2020 = 972,00 en een vlucht nu voor 2021 is 1136,00 een verschil/bij betaling van 164,00 is dan redelijk en niet 372,00
02-09 contact met Transavia, dit komt door het volgende. Als je een ticket koopt voor een vlucht die al aardig vol zit, betaal je hier meer voor dan wanneer je als een van de eersten een ticket koopt. Boek je deze vlucht om maar het vliegtuig is wat leger dan toen je boekte, boek je wel om in ratio tot dezelfde prijsklasse. Dat kan er dus voor zorgen dat je duurder uit bent dan de website aangeeft voor nieuwe tickets. Dit verschil kan niet worden gerestitueerd, sorry daarvoor

Op 04-09 op Transavia site de zelfde vlucht geboekt zelfde datum en de prijs voor retour is 1024,00 + stoelen 1136,00 , nog steeds 200,00 goedkoper, heenreis nog 7 tickets, terug 6 tickets beschikbaar.
Antwoord van Transavia over een volle vlucht of een leger vlucht slaat nergens op.
Het redelijk is dat ik 200,00 euro terug krijg.

te veel betaalde kosten terug betalen.

Transavia
    Goedenavond, bedankt voor je bericht Het klopt wat mijn collega je aan de telefoon heeft verteld: tarieven van de vliegtickets zijn namelijk allemaal gebaseerd op vraag en aanbod. Wanneer een vlucht populair is, zal een ticket dan ook duurder worden dan wanneer de gehele vlucht nog leeg is. De prijzen van de vluchten kunnen daarnaast per dag verschillen. Hierdoor kan het inderdaad voorkomen dat vliegtickets voor dezelfde bestemming en op dezelfde datum de ene dag goedkoper zijn dan de andere dag. Mocht je hier nog vragen over hebben, dan horen we dit graag. Groet, Emma

Ron
Geen oplossing aangeboden

Ook een klacht indienen over Transavia?