Klacht Transavia: Vlucht meer dan drie uur vertraagd

MartinaP

We zijn met Transavia HV 5105 op 29 april jl. van Eindhoven naar Valencia gevlogen. Het toestel zou om 20.45 uur in Valencia landen. Via een tussenlanding in Amsterdam landde het toestel ongeveer vier uur later in Spanje. Het gevolg hiervan was dat we veel later dan gepland in ons hotel aankwamen. Ook reed de metro niet meer, zodat we een dure nachttaxi moesten nemen. Verder hadden we dorst en honger. Pas na 11.00 's avonds zorgde Transavia voor iets te drinken te eten. Hierdoor raakte ik van slag. Tijdens het dalen had ik en mijn vriend erge last van oorpijn. Pas in de loop van de volgende dag verdween deze. Omdat ik mijn medicijnen later kon innemen, bleef ik van slag. Het programma van de volgende dag verliep daardoor anders. We hebben veel ongemak ervaren door de vertraging.

Gezien de matige communicatie en de grote vertraging zou ik graag gebruik maken van de wettelijke regeling bij een vertraging van 3 uur of meer en bij een afstand van 1500 km of minder. Er staat een standaardbedrag van 250 euro per persoon voor dit soort gevallen. In ons geval gaat het dan om 2 personen. Dus 500 euro in totaal.

Wij vinden dat Transavia hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Transavia?