Klacht Transavia: Weigering tot toetreding vliegtuig

RobbinBosch

Een aantal weken geleden ging ik samen met mijn vriendin een paar dagen weg naar Marrakesh. Na een mooie vakantie te hebben gehad, was het al weer tijd om terug te gaan. Onze terugvlucht stond gepland om 08:00. Helaas kregen wij via SMS en mail, van Zwansavia, te horen dat onze vlucht was vertraagd naar 10:00. Dit was niet zo'n groot probleem aangezien het maar twee uurtjes was en wij toch al op het vliegveld waren. Wanneer wij om 09:35 bij de gate aankwamen om te boarden, was het vliegtuig al helemaal klaar om van start te gaan en reed een minuut later weg. Na de gezagvoerder nog te hebben gesproken, mochten wij niet mee. Wij bleken te laat te zijn. Opvallend!?, aangezien wij van de vliegmaatschappij zelf te horen hebben gekregen dat dit vliegtuig zou vertrekken om 10uur. Wij hebben toen op het vliegveld van Marrakesh een andere rit naar huis moeten boeken. Dit hebben wij dan ook gedaan via Dusseldorf (17:00). Eenmaal thuis om 1uur nachts aangekomen waren was ik niet boos maar woest!

Na zelf wat onderzoek te hebben gedaan over de vliegtijden, ben ik er achter gekomen dat het vliegtuig tot op de dag van vandaag stond gepland om op 10:00 te gaan vliegen.Ook na geïnformeerd te zijn door de klantenservice van Transavia en meerdere stewardessen bleek dat dit niet de juiste gang van zaken was. Ik heb dan ook een schadeclaim ingediend, aangezien Transavia mij juist had moeten informeren en heeft nagelaten om mij normaals een SMS/Mail te sturen met de juiste vliegtijden.

De schadeclaim is afgewezen met de reden dat iedere passagier minimaal 45min van te voren er had moeten zijn. Nogmaals opvallend.

Toewijzen van een schadecompensatie

Ook een klacht indienen over Transavia?