Klacht Transavia: Ze stelen gewoon eur 1000

klant klacht

we hadden tickets heen naar slovenie geboekt en terug vanuit kroatie. door corona zijn dit gevaarlijke landen (o.a. vanuit kroatie terug dan 2 weken quarantaine in NL verplicht). online contact niet mogelijk met transavia, ze zeggen dat je moet bellen (om een uur in de wacht te staan). annuleren kan niet, en wijzigen is tegen kosten en moet een vlucht zijn voor eind maart 2021 waar je niets aan hebt want je gaat niet tijdens corona tijd en niet in de winter naar slovenie dus ze zeggen gewoon we nemen je eur 1000 ticket geld. goed dat we weten dat ze zo werken. dit is gewoon een merk van KLM, dus dit is een keuze van KLM om dit zo te doen. had het gewoon netjes afgehandeld door bijvoorbeeld de helft terug te betalen. kan net zo goed boeken met Ryanair of Easyjet volgende keer op vakantie.

compensatie in cash

geen reactie van Transavia
    klant klacht
    Transavia wil nu pakketreizen aanbieden, kunnen klanten ook van tevoren betalen wat ze zeker ook niet terug krijgen net als met de tickets
    Transavia
    Hoi! Wil je mij in een privébericht via Facebook of Twitter je boekingsnummer, het e-mailadres van de hoofdboeker en je exacte vraag sturen? Dan help ik je daar graag verder. Groet, Chantal
    klant klacht
    zoals transavia vroeg netjes op twitter een prive reactie gestuurd en daar krijg je deze standaard reactie....

Via WhatsApp of telefoon helpen we je graag verder. Op dit kanaal zijn wij tijdelijk niet actief. Voor de volgende specifieke vragen staan er antwoorden klaar op de website: •welke bestemmingen/vluchten we vliegen – https://transavia.com/nl-nl/actueel-overzicht-bestemmingen/… •nog niet ontvangen voucher – https://transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/voucher/#header-id-voucher---when-receive-voucher… •de status van je teruggave/restitutie - https://transavia.com/nl-NL/update-coronavirus/#header-id-nl-corona-voucher… •de gezondheidsverklaring - https://transavia.com/nl-NL/update-coronavirus/#header-id-nl-corona-flying-safely… Voor overige laatste info en updates verwijzen we je naar onze website: https://transavia.com/nl-NL/update-coronavirus… Hartelijke groeten, Transavia Webcare Team We are happy to help you via WhatsApp or telephone. This channel is currently not in use. There are answers for some specific questions on our website: •Flights in June/July/Aug - https://transavia.com/en-NL/actual-overview-destinations/… •Voucher not received yet - https://transavia.com/en-NL/faq/voucher/#header-id-voucher---when-receive-voucher… •Refund not received yet - https://transavia.com/en-NL/update-coronavirus/#header-id-nl-corona-voucher… •Declaration of health - https://transavia.com/en-NL/update-coronavirus/#header-id-nl-corona-flying-safely… For more of the latest info and updates please visit our website: https://transavia.com/en-EU/update-coronavirus/… Kind regards Transavia Webcare Team

.... precies zoals we eerder aangaven ze doen hun best dat je niet meer contact met hun opneemt. kost weer tijd en geen stap verder
    Transavia
    Hoi, dat bericht mag je als niet verzonden beschouwen. Ben je vervolgens ook nog geholpen via Twitter of niet? Groet, Sanne
    klant klacht
    Transavia heeft gereageerd via de standaard manier, maar absoluut niet 'geholpen'.

situatie is exact hetzelfde zoals we in het begin aangaven: we hadden Transavia tickets (is van klm) heen naar slovenie geboekt en terug vanuit kroatie. door corona zijn dit gevaarlijke landen (o.a. vanuit kroatie terug dan 2 weken quarantaine in NL verplicht). annuleren kan niet, en wijzigen is tegen kosten en moet een vlucht zijn voor eind maart 2021 waar je niets aan hebt want je gaat niet tijdens corona tijd en niet in de winter naar slovenie dus ze zeggen gewoon we nemen je eur 1000 ticket geld. goed dat we weten dat ze zo werken.

...nu is de enige reactie u heeft gelijk we hebben uw eur 1000 afgenomen
    Transavia
    Hi, vervelend om te lezen dat je vraag niet volledig beantwoord is. Omdat de vlucht niet geannuleerd is, kan er geen voucher of refund aan worden geboden. Wel kun je zonder wijzigingskosten omboeken tot maart 2021. In dit geval raad ik je aan om de boeking te wijzigen voor een vertrek voor 31 maart 2021. Wanneer het zomerschema voor 2021 bekend is, kun je de vlucht dan opnieuw wijzigen voor een vertrek in de zomer. Zo kunnen jullie toch jullie welverdiende vakantie in Slovenië houden wanneer het virus hopelijk minder op de voorgrond is. In dit geval betaal je enkel het eventuele prijsverschil met de nieuwe vlucht en eventuele wijzigingskosten voor een vertrek in de zomer van 2021. Ik hoor het graag wanneer je hier nog vragen over hebt. Groeten, Tess
    Transavia
    Hi, als je niet van plan bent om mee te gaan met je geboekte vlucht, raad ik je aan om de tickets om te boeken (zonder wijzigingskosten) naar een datum voor 31 maart 2021. Dit kun je gemakkelijk doen door in te loggen via Mijn Transavia. Zodra het zomerschema bekend is, kun je deze vlucht wederom omboeken. Let wel op de bijkomende wijzigingskosten en een eventueel tariefverschil. Groet, Sanne
    klant klacht
    het gaat om de tickets in boekingsnummer HCU1XQ en Boekingsnummer: D52VJI, deze vluchten zijn geweest en we hebben er niet mee gevlogen.
    klant klacht
    er staat 'Je kunt je vlucht niet meer wijzigen, omdat de vlucht al heeft plaatsgevonden'
    Transavia
    Hoi, heb je de vlucht omgeboekt voordat deze daadwerkelijk heeft plaatsgevonden? Groet, Sanne
    Transavia
    Hoi C.O.R. Kluis, je kunt de vluchten inderdaad niet meer wijzigen, omdat de vluchten al hebben plaatsgevonden. Bij beide vluchten zaten jullie niet aan boord en zijn jullie geregistreerd als No Show. Het is niet mogelijk om na afloop nog iets te wijzigen aan een boeking. Groet, Sanne
    klant klacht
    Veel comminicatie met zelfde bericht van Transavia met verwijzing naar de door hun zelf opgemaakte corona regels waar Transavia/KLM zeer goed uitkomt. conclusie is helfde van Transavia 'wij houden netjes de eur 1000 van de vluchten'
    Transavia
    Hi! Als je het niet eens bent met de beslissing, dan kan je je klacht indienen via het formulier op deze website: https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/contact/. Ik wens je nog een fijne dag verder. Groet, Sanne
    klant klacht
    Het indienen van een klacht over transavia bij de 'transavia (klm) klachten commissie' is uiteraard zinloos. het is volledig duidelijk hoe transavia zich opsteld richting klanten
    Transavia
    Hoi C.O.R Kluis, jammer om te lezen dat je er zo over denkt. Ik wens je nog een fijne dag verder. Groet, Sanne

geen enkele oplossing van Transavia, ze houden de eur 1000

Ook een klacht indienen over Transavia?