Klacht TransIP: Beeindiging levenslang gratis Stack Account per mail

DaanVn

Eind 2015 was ik één van de gelukkigen die 1000GB gratis opslag aangeboden kreeg, een gratis STACK accojnt. Was en ben ik nog steeds erg blij mee. Destijds werd er gecommuniceerd dat deze gratis opslag voor altijd zou zijn.

Op 10 november kwam er plotsklaps via e-mail een bericht dat door het defect raken van enkele harde schijven de data van enkele gratis STACK accounts was aangetast. Omdat er van de gratis accounts geen back-ups worden gemaakt, zijn er bestanden verloren gegaan. Hierna nog wat bla, bla en daarom kunnen ze voor gratis STACK accounts de data-integriteit niet meer garanderen.

Vervolgens het aanbod gekregen om over te stappen naar een betaald STACK account (dan kunnen ze die integriteit wel garanderen) en anders het is over en uit. Je account wordt over 3 maanden beëindigd.

Wat een amateurs! Als je iets beloofd moet je het ook waarmaken en niet je gratis product variant zo uitkleden dat het niet meer aan de (eigen gestelde) norm voldoet. Een overeenkomst waarbij een gratis product (levenslang) wordt afgenomen is ook een overeenkomst en daar dient TransIP zich aan te houden.

Ik weet niet of dit nu een of andere goedkope truc om van de gratis account af te geraken en tegelijkertijd omzet te genereren of dat ze denken hier integer te handelen. Ik vermoed het eerste.

TransIP ik wens voortzetting van mijn Gratis Account, desnoods met 'gratis' backups zodat jullie de gewenste data-integriteit toch kunnen garanderen.

Ik wil dat mijn gratis STACK account wordt gecontinueerd, met of zonder 'gratis' backup.

DaanVn
    Kom op TransIp, geef eens een reactie?
    DaanVn
    Dit schiet niet erg op. Flauw hoor, niet reageren.
    DaanVn
    Via de e-mail inmiddels wel reactie gekregen van TransIp.
    ****************************************************************

We begrijpen heel goed dat je boos bent over de stopzetting van de gratis STACKs.

We waren hier zelf ook veel liever nog jaren mee doorgegaan. Echter hebben twee recente incidenten ons toch anders doen besluiten. Omdat we snappen dat dit waardevolle bestanden kunnen zijn vinden we het niet meer verantwoord om daarmee door te gaan. We hebben liever dat je bestanden veilig zijn bij een concurrent van ons, dan dat wij de schuldige zijn voor verlies hiervan.

We hebben alle begrip voor jouw emoties en zouden je het liefste een andere boodschap willen geven. Dit gaat helaas niet. We kunnen je gratis STACK ook niet voortzetten met 'gratis back-ups'.

We hopen op enig begrip voor de situatie.
    Daarop mij reactie
    *****************************************
    Als je als bedrijf een belofte doet, moet je deze ook nakomen. Dit betekend dus het handhaven van deze service. Als deze wat jullie betreft niet aan de kwaliteitseisen voldoet, dan zorg je er voor dat deze daar wel aan voldoet, simpel.

Ik vraag mij ook af of jullie deze service überhaupt kunnen beëindigen. We hebben immers een contract. Ik stel dan ook voor dat jullie de kwaliteit van de service verbeteren en alsnog, als afgesproken, deze dienst continueren.

Graag verneem ik uw reactie.
    DaanVn
    Waarop weer een reactie van TransIp
    ********************************************

Zoals eerder gezegd gaan we dat niet voor je doen. Je hebt tot 10 februari 2021 om je data veilig te stellen of te kiezen voor een upgrade naar een betaalde STACK. Daar verplichten we je overigens niet naar toe, dus als je niet besluit om te upgraden, zullen we op 10 februari je STACK per direct opzeggen.

Als we het over contracten gaan hebben, wil ik je wel duidelijk maken dat we hier in ons recht staan. Je bent immers akkoord gegaan met onze Algemene Voorwaarden waar we (met directe ingang en zonder rechterlijke tussenkomst) zonder enige verplichting tot schadevergoeding of schadeloosstelling de overeenkomst kunnen ontbinden en/of op te schorten.

Je hebt ruim 5 jaar gebruik mogen maken van een gratis dienst en als je het niet waard vindt om hiervoor enkele euro's per maand te betalen, is dat prima. Om hier een welles-nietes discussie van te maken waarderen we echter niet: de beslissing is gemaakt en daar moet jij het mee doen.
    DaanVn
    en nog een reactie van mij
    *******************************************

Ik ben erg benieuwd naar die voorwaarden ,of die destijds juridisch correct gepresenteerd zijn, en of jullie dit kunnen aantonen? Jullie kunnen wel heel hard roepen dat jullie in jullie recht staan, maar de vraag is of dat ook zo is.

Daarnaast, en dit is eigenlijk veel belangrijker , is de reden waarom ik niet over wil stappen op een betaalde variant van Stack dat jullie product het niet haalt bij de betaalde concurrentie. Ik heb het hier zowel over user interface en daarmee gebruiksgemak als over technische zaken. De hele interface van de app is een draak, als eer fouten zijn is het ronduit onduidelijk wat er precies aan de hand is en hoe deze op te lossen. Ik heb een hele lijst met conflicten en kan er niks mee (en heb dus ook geen idee hoe het met mijn files zit). Ook dingen als versiebeheer lopen bij jullie ver achter. Ik accepteer dat juist en alleen omdat het gratis is, anders had ik jullie dienst allang opgezegd. Hier zouden jullie misschien eens iet aan moeten doen.

DaanVn
TransIp blijft in het gesprek netjes, maar ze staan voor niks open. Een echte oplossing komt er niks. Kort gezegd is hun oplossing 'Slikken of Stikken'.

Ook een klacht indienen over TransIP?