Klacht TransIP: Beeindiging levenslang gratis Stack Account per mail
Details
De klacht
Eind 2015 was ik één van de gelukkigen die 1000GB gratis opslag aangeboden kreeg, een gratis STACK accojnt. Was en ben ik nog steeds erg blij mee. Destijds werd er gecommuniceerd dat deze gratis opslag voor altijd zou zijn.Op 10 november kwam er plotsklaps via e-mail een bericht dat door het defect raken van enkele harde schijven de data van enkele gratis STACK accounts was aangetast. Omdat er van de gratis accounts geen back-ups worden gemaakt, zijn er bestanden verloren gegaan. Hierna nog wat bla, bla en daarom kunnen ze voor gratis STACK accounts de data-integriteit niet meer garanderen.
Vervolgens het aanbod gekregen om over te stappen naar een betaald STACK account (dan kunnen ze die integriteit wel garanderen) en anders het is over en uit. Je account wordt over 3 maanden beëindigd.
Wat een amateurs! Als je iets beloofd moet je het ook waarmaken en niet je gratis product variant zo uitkleden dat het niet meer aan de (eigen gestelde) norm voldoet. Een overeenkomst waarbij een gratis product (levenslang) wordt afgenomen is ook een overeenkomst en daar dient TransIP zich aan te houden.
Ik weet niet of dit nu een of andere goedkope truc om van de gratis account af te geraken en tegelijkertijd omzet te genereren of dat ze denken hier integer te handelen. Ik vermoed het eerste.
TransIP ik wens voortzetting van mijn Gratis Account, desnoods met 'gratis' backups zodat jullie de gewenste data-integriteit toch kunnen garanderen.
De oplossing
Ik wil dat mijn gratis STACK account wordt gecontinueerd, met of zonder 'gratis' backup.Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.