Klacht Travelbird: Annuleringskosten betalen voor Nepalreis die Travelbird niet kan uitvoeren
Details
Klacht
In maart dit jaar hebben wij een reis geboekt naar Nepal met vertrekdatum 04.09.2015.Na het afschuwelijke nieuws over de aardbeving heb ik op 26.04 Travelbird (TB) gevraagd wat er gebeurd met de reis.TB mailde dat er opties besproken zouden worden.Op 27.05 schreef TB dat als klanten niet willen afreizen naar Nepal dat we hun hierover moeten informeren en dat de annuleringskosten uitgezocht zal worden.De opties zijn: gaan of annuleringskosten betalen.Op de vraag hoe het reisprogramma eruit komt te zien kreeg ik op 07.06 en 23.06 het antwoord "Momenteel kunnen wij inderdaad nog geen uitsluitsel geven over het al dan niet kunnen uitvoeren van de reis naar Nepal."Ook kreeg ik een email met de annuleringskosten dat het totaalbedrag van de reis zelf is.In de communicatie va 26.04 staan tegentrijdige berichten.Voor een reis die niet doorgaat en annuleringskosten te verhalen op de klant is onbegrijpelijk.Tot op heden wacht ik dan ook op een eenduidig antwoord en passende oplossing.Gewenste oplossing
Terugstorting van het totaalbedrag van de Nepalreis of een andere reis die aan ons aangeboden kan worden op dezelfde data, maar niet voor meer geld. Vooral vanwege het feit dat de Nepalreis hoogstwaarschijnlijk niet door kan gaan om begrijpelijke redenen en waar er op dit moment een veiligheidsrisico is en reizen naartoe wordt ontraden.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.