Klacht Travelbird: Annuleringskosten betalen voor Nepalreis die Travelbird niet kan uitvoeren

Klachtnummer
# 117133
Gebruiker
Sara
Datum
3 reacties

Details

Klacht

In maart dit jaar hebben wij een reis geboekt naar Nepal met vertrekdatum 04.09.2015.Na het afschuwelijke nieuws over de aardbeving heb ik op 26.04 Travelbird (TB) gevraagd wat er gebeurd met de reis.TB mailde dat er opties besproken zouden worden.Op 27.05 schreef TB dat als klanten niet willen afreizen naar Nepal dat we hun hierover moeten informeren en dat de annuleringskosten uitgezocht zal worden.De opties zijn: gaan of annuleringskosten betalen.Op de vraag hoe het reisprogramma eruit komt te zien kreeg ik op 07.06 en 23.06 het antwoord "Momenteel kunnen wij inderdaad nog geen uitsluitsel geven over het al dan niet kunnen uitvoeren van de reis naar Nepal."Ook kreeg ik een email met de annuleringskosten dat het totaalbedrag van de reis zelf is.In de communicatie va 26.04 staan tegentrijdige berichten.Voor een reis die niet doorgaat en annuleringskosten te verhalen op de klant is onbegrijpelijk.Tot op heden wacht ik dan ook op een eenduidig antwoord en passende oplossing.

Gewenste oplossing

Terugstorting van het totaalbedrag van de Nepalreis of een andere reis die aan ons aangeboden kan worden op dezelfde data, maar niet voor meer geld. Vooral vanwege het feit dat de Nepalreis hoogstwaarschijnlijk niet door kan gaan om begrijpelijke redenen en waar er op dit moment een veiligheidsrisico is en reizen naartoe wordt ontraden.

3 reacties

  1. Auteur
    Travelbird
    Datum
    Beste Sairah,

    Bedankt voor je bericht!

    Momenteel kunnen wij inderdaad nog geen uitsluitsel geven over de verloop van de situatie. Vanmorgen is er per email contact met u opgenomen waarin wij de situatie nogmaals hebben uitgelegd m.b.t. de huidige stand van zaken.
    We begrijpen dat dit ontzettend vervelend is en wij hopen u dan ook zo spoedig mogelijk een eenduidig antwoord te kunnen geven.

    Mocht u tussentijds nog vragen hebben dan kunt u altijd telefonisch contact met ons opnemen.

    Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Team Travelbird


  2. Auteur
    Sara
    Datum
    De verwachting die ik had toen ik de reis boekte naar Nepal is op dit moment veranderd, daar de reis niet meer kan voldoen aan mijn verwachtingen. Kunt u aangeven waarom u op dit moment nog wel de verwachting heeft dat de reis precies hetzelfde zal zijn, als op het moment toen ik de reis boekte? Op 27.05.2015 heb ik u gevraagd hoe de reis eruit komt te zien als men toch afreist. Tot op heden heb ik hier nog geen antwoord op kunnen krijgen.
  3. Auteur
    Travelbird
    Datum
    Beste Sairah,

    Hartelijk dank voor je bericht.

    Mijn collega Kirsten -waar u reeds contact mee heeft gehad- zal vandaag via de e-mail contact met u opnemen om meer duidelijkheid te verschaffen.

    Wij wensen je nog een hele prettige dag toe.

    Met vriendelijke groeten,

    Team TravelBird

Ook een klacht indienen over Travelbird?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen