Opgelost door Travelbird: onterechte betaling huurauto

Reis Costa Rica 9/6 – 24/6 2015, incl. autohuur dag 5 t/m 14 = 9 dagen
Extra bijgeboekt ter plaatse: verzekering $ 16/dag, wielen/banden $ 6/dag, GPS $ 10/dag; totaal $ 32/dag = $ 288,-
Afgeschreven van creditcard: € 562,96 (= +/- 2 x $ 288)
Mail naar Travelbird en reactie op 14/7, dat alles is doorgestuurd naar touroperating en claim neergelegd.
28/7 van Travelbird: reactie binnen, maar fout in berekening; zo spoedig mogelijk komt een definitief antwoord.
28/8 mail van ons: Duurt het nog lang?
19/10 van Travelbird: ”U heeft ervoor gekozen een extra uitgebreide verzekering af te nemen.
Dit verklaart het verschil van $106,- Helaas kunnen wij deze kosten niet vergoeden daar u deze zelf heeft afgenomen.”
20/10 mail van ons: Hier begrijpen we helemaal niets van, aangezien noch bedrag noch contractgegevens hiermee te rijmen zijn.
16/11 mail van ons: is er nieuws?

terugstorting teveel betaalde bedrag.

Travelbird
    Beste Gerard,

Bedankt voor je bericht aan TravelBird!

Allereerst onze welgemeende excuses dat het proces zo lang in beslag heeft genomen. Er zal morgen contact met je opgenomen worden om de situatie nogmaals samen te evalueren en je van een passend antwoord voorzien.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wens je nog een fijne avond toe.

Charlotte
    Team TravelBird
    Gerard
    Travelbird heeft op zich gelijk, maar resultaat is, dat huurauto in Costa Rica bij Europcar los van de "kale" huur ruim € 60,-/dag kost aan verzekeringen! Zo veel heb ik toch nergens anders ter wereld ervoor moeten betalen.
    Je moet dus heel goed ook de miniscule lettertjes ontcijferen in het contract en bij voorkeur van tevoren op de site van Europcar informatie hebben ingewonnen, welke verzekeringen normaal gesproken wel inclusief zijn in de huur - en nu niet.
    Travelbird
    Beste Gerard,

Bedankt voor je reactie.
    Ondertussen is er al enig contact geweest met mijn collega Micha en heeft zij een mail gestuurd met een advies.

Wij zullen opnieuw contact met je opnemen via de mail om je vragen te beantwoorden en je verder te helpen met het proces.

Gianna
    Team TravelBird
    Gerard
    Klacht is goed afgehandeld; duurde wel lang! Misverstand lag bij "onderaannemer" van Travelbird, en of die er meer van hoort, ligt natuurlijk bij Travelbird....

Gerard

Ook een klacht indienen over Travelbird?