Opgelost door Travelbird: onterechte betaling huurauto

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 139660
Gebruiker
Gerard
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Reis Costa Rica 9/6 – 24/6 2015, incl. autohuur dag 5 t/m 14 = 9 dagen
Extra bijgeboekt ter plaatse: verzekering $ 16/dag, wielen/banden $ 6/dag, GPS $ 10/dag; totaal $ 32/dag = $ 288,-
Afgeschreven van creditcard: € 562,96 (= +/- 2 x $ 288)
Mail naar Travelbird en reactie op 14/7, dat alles is doorgestuurd naar touroperating en claim neergelegd.
28/7 van Travelbird: reactie binnen, maar fout in berekening; zo spoedig mogelijk komt een definitief antwoord.
28/8 mail van ons: Duurt het nog lang?
19/10 van Travelbird: ”U heeft ervoor gekozen een extra uitgebreide verzekering af te nemen.
Dit verklaart het verschil van $106,- Helaas kunnen wij deze kosten niet vergoeden daar u deze zelf heeft afgenomen.”
20/10 mail van ons: Hier begrijpen we helemaal niets van, aangezien noch bedrag noch contractgegevens hiermee te rijmen zijn.
16/11 mail van ons: is er nieuws?

De oplossing

terugstorting teveel betaalde bedrag.

4 reacties

  1. Auteur
    Travelbird
    Datum
    Beste Gerard,

    Bedankt voor je bericht aan TravelBird!

    Allereerst onze welgemeende excuses dat het proces zo lang in beslag heeft genomen. Er zal morgen contact met je opgenomen worden om de situatie nogmaals samen te evalueren en je van een passend antwoord voorzien.

    Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wens je nog een fijne avond toe.

    Met vriendelijke groet,

    Charlotte
    Team TravelBird
  2. Auteur
    Gerard
    Datum
    Travelbird heeft op zich gelijk, maar resultaat is, dat huurauto in Costa Rica bij Europcar los van de "kale" huur ruim € 60,-/dag kost aan verzekeringen! Zo veel heb ik toch nergens anders ter wereld ervoor moeten betalen.
    Je moet dus heel goed ook de miniscule lettertjes ontcijferen in het contract en bij voorkeur van tevoren op de site van Europcar informatie hebben ingewonnen, welke verzekeringen normaal gesproken wel inclusief zijn in de huur - en nu niet.
  3. Auteur
    Travelbird
    Datum
    Beste Gerard,

    Bedankt voor je reactie.
    Ondertussen is er al enig contact geweest met mijn collega Micha en heeft zij een mail gestuurd met een advies.

    Wij zullen opnieuw contact met je opnemen via de mail om je vragen te beantwoorden en je verder te helpen met het proces.

    Met vriendelijke groet,

    Gianna
    Team TravelBird
  4. Auteur
    Gerard
    Datum
    Klacht is goed afgehandeld; duurde wel lang! Misverstand lag bij "onderaannemer" van Travelbird, en of die er meer van hoort, ligt natuurlijk bij Travelbird....

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Gerard
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Travelbird?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen