Klacht Travelgenio.com: Vlucht door technisch probleem Travelgenio geannuleerd, risico en kosten voor de klant

P.H. de Porto

Via travegenio.com heb ik een vliegretour naar Australië geboekt. Nadat ik had betaald werd de boeking bevestigd met boekingsnummer; MBWCEP. Vervolgens een kwartier later, ontving ik een mail dat de boeking werd geannuleerd, zonder nadere toelichting. Nadat ik telefonisch om ophelderring had gevraagd, werd mij (in het Engels) terug gekoppeld dat Travelgenio de retour niet meer kon boeken bij de vliegmaatschappij omdat het vliegtuig vol geboekt was. Het bedrag van mijn vliegticket zou zo spoedig mogelijk terug gestort worden.
Twee dagen later viel het mij op dat dezelfde vlucht nog steeds geboekt kon worden. Nu wel tegen een hoger bedrag. Op nieuw heb ik contact opgenomen met travegenio.com. De medewerkster (dit was een andere medewerkster dan degene die ik eerst had gesproken) gaf aan dat de vlucht nog gewoon te boeken was en bovendien zelfs nog lang niet volgeboekt was. Aan de hand van mijn boekingsnummer (wat dus door Travelgenio was geannuleerd), kon de medewerkster terug kijken wat de werkelijke reden van annulering is geweest. Hieruit bleek dat Travelgenio niet meer voor de aangeboden (en door mij betaalde) prijs de vlucht kon aanbieden en dat de vlucht hierdoor was geannuleerd. Dit zou veroorzaakt zijn door een fout in het boekingssysteem van travelgenio. Ondanks het feit dat dit een fout was van Travelgenio, was Travelgenio niet bereid de vlucht alsnog tegen een hogere prijs te boeken. Ik kon hoog en laag springen, maar had gewoon pech gehad in de ogen van Travelgenio.
Vijf dagen later, nadat ik opnieuw contact had opgenomen met Travelgenio met het verzoek mijn geld terug te storten, werd eindelijk het bedrag van mijn vliegticket terug gestort. Vervolgens heb ik dezelfde dag, een vergelijkbare vlucht geboekt naar Australië bij een andere vliegmaatschappij. Wel moest ik nu 100 Euro meer betalen. Voor mij nooit meer Travelgenio!!!

Compensatie van de opgelopen schade, te weten 100 Euro

Wij vinden dat Travelgenio.com hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Travelgenio.com?