Klacht TriNed: Verkeerde voorinformatie en slechte migratie TV platform Trined

Klacht 60

In het voorjaar hebben we van Trined een brief ontvangen met hetgeen ons een keuze voor en nieuw product leek. Bij niet reageren kwam een 2e brief met de melding dat als we niet zouden tekenen voor een nieuw TV platform we per 1 juli 2014 zouden worden afgesloten. De communicatie door Trined was hier zeer onduidelijk en is dat tot op de dag van heden gebleven. Bij navraag wat het nieuwe platform voor ons zou betekenen gaf men per mail aan dat het bestaande pakket overging en de kosten nagenoeg tot op centen na gelijk zouden blijven. Dit bleek echter niet zo te zijn op de migratiedatum 7 juli 2014. Pas na telefonisch contact over de installatie bleek ook nog dat we 2 codes moesten hebben voor het TV platform.
Bij activering bleek het zenderpakket aanzienlijk af te wijken van het bestaande pakket, om een gelijk pakket te krijgen zijn we nu circa €10,-- per maand duurder uit en de opname functies en interactieve tv zijn kwalitatief aanzienlijk minder dan voorheen.

Trined zou meer aan hun communicatie moeten doen en de klanten tijdig de juiste informatie verschaffen zodat men tijdig een juiste keuze kan maken.
Trined neem je verantwoording en zadel je klanten niet met de kosten voor de ontvanger en problemen van de migratie op.
Lever hetgeen wat er via de mail beloofd is en pak mail en telefonische klachten actief op. Lever een goed werkend opname en zenderpakket
Beantwoording van mail duurt vandaag volgens jullie al een maand, dat kan toch echt niet in deze tijd.

Klacht 60
    Geen reactie van Trined op deze klacht via klachtenkompas ontvangen. Men handelt alleen klachten af via eigen klanten service Mails worden niet beantwoord of slechts na herhaaldelijk contact opnemen. Inhoudelijk wordt niet gereageerd alleen over algemene zaken in bedekkende termen. Tot op de dag van vandaag werkt het beloofde nog niet.Uiteindelijk hebben we vandaag de compensatieregeling geaccepteerd en nu de tijd uitzitten.

Klacht 60

Ook een klacht indienen over TriNed?