Opgelost door Triodos Bank: ik voel me niet netjes behandeld

content Opgelost
Maeve

28 april 2020 per mail aangekondigd dat ik ging overstappen naar een andere bank. Ik heb het opzegformulier ingescand en in dezelfde mail verstuurd met daarbij de vraag of ze dit formulier ook per post wilden ontvangen. Pas op 12 mei een reactie, ja ze wilden het inderdaad ook via de post. Ik had inmiddels ook aangegeven de rekening per 29 mei te willen beëindigen, zeer ruim van tevoren dus.

Nu hebben ze het lef om mij afgelopen week mail te sturen dat ze nog 35 cent (!!!) van mij willen hebben, omdat de rekening per 3 juni wordt beëindigd. Dit hebben zij eenzijdig gedaan. Op mijn verzoek om uitleg kreeg ik deze reactie: "Op het moment dat u het opheffen van de rekening aanvraagt, gaat dit niet direct in. U heeft per post de opdracht tot opheffen gegeven, en de behandeling van de opdracht heeft pas na 29 mei plaatsgevonden. We hebben te maken met veranderde werksituatie door covid19 en er waren feestdagen, waardoor de verwerkingstijd wat langer werd. Hierdoor is de definitieve opheffingsdatum 3 juni is geworden."
Mijn reactie: "Dat hebt u dan eenzijdig gedaan, en ik vind dat ik heel ruim van tevoren de opzegging heb aangegeven. Ik kan die 35 cent wel lijen, maar ik vind de manier waarop u zaken doet allerminst netjes. Covid of niet, dit heeft hier niets mee te maken. Ik heb per mail de opzegging al in april gedaan, en u wilde per se dat ik datzelfde ingescande formulier per post opstuurde. Kortom, u had al eerder actie kunnen ondernemen. Ik ben blij dat ik geen klant meer ben bij u."

Ik heb per 29 mei opgezegd en in theorie zou ik dus nog een paar dubbeltjes van hen tegoed hebben. Het gaat om een minimaal bedrag, maar ik vind de manier waarop zij nog even de laatste centen af willen persen allerminst netjes.

Laat ze maar eens zien dat ze wél netjes deze zaak afhandelen. Ik heb die 35 cent overgemaakt, maar ik vind dat ze daar geen recht op hebben en zelfs dat ze mij zouden moeten terugbetalen voor 29 t/m 31 mei, de dagen dat ik al had opgezegd.
Ik werd uitgenodigd per mail de klacht toe te lichten. Heb dit gedaan, maar geen enkele reactie. Ik ben dan ook bang dat hun openbare bericht enkel voor de goede sier is geweest. AANVULLING: het is opgelost. Mijn klacht is serieus genomen en ik krijg zelfs nog meer terug dan waar ik recht op dacht te hebben. Het duurde even maar dan heb je ook iets.

Maeve
    Halloooo.... bent u er (nog)?
    Maeve
    Triodos houdt zich muisstil. Ze gaan graag prat op dat ze de wereld willen verbeteren. Ik zou zeggen: begin eens met jezelf en heb tenminste het fatsoen om te reageren.
    Triodos Bank
    Geachte mevrouw Verstee,

Graag nodigen wij u uit om uw klacht in te dienen via kwaliteitszorg@triodos.nl
    Aan de hand van uw bericht en gegevens in Klachtenkompas kunnen wij u niet terugvinden in ons systeem. Door een tijdelijke onderbezetting en drukte op onze afdeling is het er niet van gekomen u eerder te berichten. Met name omdat wij een eigen klachtenkanaal hebben waarmee u ons rechtstreeks kunt bereiken, nl. via kwaliteitszorg@triodos.nl
    Wanneer u ons mailt en meer gegevens doorgeeft zodat wij u terug kunnen vinden, zullen we op zoek gaan naar oplossing voor uw klacht.

Wij wachten uw bericht af.

Vriendelijke groet,
    Afdeling Kwaliteitszorg
    Triodos Bank Nederland

Ook een klacht indienen over Triodos Bank?