Klacht Trouw: Waardeloze klantenservice; het beloofde welkomstcadeau wordt bewust nooit geleverd.

E.G.M. Looijmans

Op 14 juli heb ik een digitaal proefabonnement van 8 weken genomen op Trouw. Ik zou behalve de krant ook een boek ontvangen. Enkele dagen later kreeg ik bericht dat ze per ongeluk een ander boek hadden opgestuurd dan het door mij aangevraagde. Dit mocht ik houden en het gewenste boek zou nog volgen.

Omdat mijn brievenbus leeg bleef, heb ik 30 juli gemaild naar de klantenservice van Trouw. In hun reactie per mail op 2 augustus stond dat ik het/de boek(en) uiterlijk aan het einde van die week bij mij bezorgd zouden worden. Inmiddels hoorde ik van vrienden en kennissen die ook een proefabonnement hadden genomen dat zij het boek al in huis hadden.

Op 6 augustus had ik nog niets ontvangen, 12 augustus weer gebeld. ‘Nee, de actie is zo’n succes, aan het einde van de week worden alle boeken verzonden’. U raadt het al, op 25 augustus, nog niets ontvangen. Klantenservicemedewerker Alei raadde mij aan om maandag 30 augustus nog eens terug te bellen. Op die bewuste maandag kreeg ik Alei niet te spreken. Wel zijn collega Yassin die mij verzekerde dat Alei nieuws voor mij had en mij persoonlijk wilde spreken. Yassin mocht de boodschap niet doorgeven. Het leek wel een staatsgeheim! Vol verwachting klopte mijn hart. Alei zou mij bellen op 31 augustus tussen 13.00 en 17.00 uur. Helaas geen bericht op die dag.

Op 1 september een telefoontje van Trouw. Zouden ze goed nieuws hebben? Nee, een marketeer probeert me over te halen mijn proefabonnement te verlengen. Mijn reactie dat ik nog geen boek heb ontvangen en zij in gebreke zijn, wordt weggewoven. ‘Tja kan gebeuren met een actie’. Hij moet er zelfs om lachen. Wilt u nu een abonnement afsluiten? Nee dus. Diezelfde dag toch maar weer met de klantenservice gebeld. Ze weten het nu zeker: het boek wordt tussen 4 en 10 september echt bezorgd. Inmiddels is het 15 september. Een lege brievenbus. Voor mij is het boek nu uit. En een abonnement neem ik met zo’n service niet.

Het beloofde boek alsnog opsturen en de belofte die ze 10x gedaan hebben nakomen.

Wij vinden dat Trouw hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Trouw?