Klacht TUI Reizen: Ander vliegtuig en maatschappij met veel minder luxe

Klachtnummer
# 594500
Gebruiker
Wassenaar6
Datum
2 reacties

Details

Klacht

TUI heeft besloten om de luchtvaartmaatschappij en het vliegtuig waarmee wij terugvliegen vanaf Aruba te wijzigen naar het onbekende Wamos Air. Geen NL ondertiteling bij de entertainment, geen comfort-klasse die we geboekt hadden en niet eens de mogelijkheid om zelf plaatsen te kiezen, dus straks zit ik 11 uur lang naast een onbekende in plaats van naast mn partner. Geen enkele vorm van compensatie of iets dergelijks. We zouden vliegen met de Dreamliner en dit is ook de reden dat we deze data gekozen hadden. Prima dat dit kan veranderen, maar dit is absoluut geen vergelijkbare vlucht. Bedrijf reageert niet op berichten.

Gewenste oplossing

Ik verwacht minimaal een compensatie. Mijn partner kan geen engels en heeft dus helemaal niets aan de beloofde entertainment. We hebben bewust comfort geboekt zodat we wat meer ruimte en rust hebben, nu zijn we zonder pardon terug gezet naar economy en ik verwacht dat ik in ieder geval van tevoren stoelen kan reserveren zodat ik naast mijn partner kan zitten.
Een upgrade naar business zou gepast zijn. Als je een boeket bloemen besteld bij de bloemist voor 30 euro met speciale bloemen en de bloemist kan dit niet leveren, zegt hij toch ook niet hier heb je een bosje voor 10 euro met uit de voortuin geplukte bloemen? Dan geeft hij je een grotere bos die eigenlijk 50 euro zou kosten en zijn excuses voor het ongemak.

2 reacties

  1. Auteur
    Wassenaar6
    Datum
    Uiteraard nog geen reactie.
  2. Auteur
    Wassenaar6
    Datum
    Nog steeds niets gehoord van TUI, ook niet op sociale media.

Reageer

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over TUI Reizen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen