Klacht TUI Reizen: Benadeling reis naar Rhodos

# 181931
Jeroen

Woensdag 17 augustus heb ik een vakantie geboekt naar Rhodos. Een dag later was dezelfde vlucht en accommodatie aanzienlijk goedkoper. Dezelfde reis is binnen nog geen 24 uur €150 pp in prijs gedaald. Vervolgens heb ik binnen 24 uur contact opgenomen met de klantenservice van TUI maar de medewerker gaf direct aan dat hij niks voor mij kon betekenen zonder enige moeite te doen. Daarnaast heb ik contact gehad met meerdere personen van TUI via Facebook. Zij gaven echter aan dat prijzen fluctueren en verder niks voor me kunnen doen. Als dezelfde reis met slechts een paar tientjes was verlaagd, dan had ik er geen punt van gemaakt. Maar in dit geval gaat het om een significant verschil van maar liefst €300 (2x €150), dat is dan wel fluctueren in de grootste zin van het woord. Daar moet een normaal mens minimaal 3 dagen voor werken. Als ik bij een willekeurige organisatie een aankoop doe en de volgende dag is het artikel goedkoper, dan krijg ik "gewoon" mijn geld terug.

Ik wil graag een compensatie van €200. Het feit dat prijzen ieder moment kunnen veranderen begrijp ik. Een verschil van €50 per persoon vind ik acceptabel. De rest van het verschil wil ik daarom graag terug krijgen. Deze oplossing zorgt ervoor dat beide partijen hun verlies nemen en niet alleen ik.