Klacht TUI Reizen: Foutieve/ontbrekende vluchtgevens terugreis

T.van Es

Vlucht terug gemist!
In informatiemap stond één vlucht op 23 juli, transferbus stond klaar maar er was geen reisleiding aanwezig en er werd bij het instappen geen checklist nagelopen.
Na 1u,15min. met kleine kinderen wachtend in een gigantisch rij (22.00),kregen we te horen dat onze vlucht al weg was, enorme schrok.
TUI medewerkster stond een aantal incheckbalies verderop bij een ander gezin, ook uit ons hotel, met hetzelfde probleem.
Uiteindelijk hebben we voor maar liefst €636,- aan extra kosten moeten maken (Tickets: €536, Hotel: €60, Taxi heen en terug: €40)!
De informatievoorziening in het hotel klopte niet!Het kan geen toeval zijn dat twee gezinnen hetzelfde probleem hebben. Er is niet geteld in de bus. Er was geen TUI vertegenwoordiger aanwezig. Het was gewoon echt slecht.
Als er 8 mensen ontbreken moet dat toch opvallen?
We hebben flink gespaard voor de vakantie dus opeens een rekening van €636,- voor je kiezen krijgen is alles behalve prettig.

De extra gemaakte kosten van €636,- terugstorten door de gemaakte fout van het ontbreken van de vluchtinformatie van ónze vlucht in de TUI-map.

Afgelopen zaterdag 23 juli kwam onze leuke vakantie op Rhodos op een zeer onaangename manier ten einde doordat wij onze vlucht terug naar Nederland hebben gemist.
We hebben voor vertrek tot twee keer toe (vrijdag 22 juli en zaterdag 23 juli) gekeken in de informatiemap waar de Nederlandse vlag op stond. Daar stonden de terugreizen in. Zaterdag 23 juli vlucht AMS 23.00 stond erin. Het boek verder en teruggebladerd, maar daar stonden alleen nog vluchten op andere dagen gepland dus het moest die vlucht wel zijn. Dit bleek uiteindelijk een andere vlucht te zijn, maar waar was de informatie van onze vlucht?! Ellen, TUI vertegenwoordiger hotel Horizon Royal Kalithea beweerde na contact met Barbara (TUI vertegenwoordiger vliegveld Rhodos) dat het erin moest zitten, maar dat spraken wij én het andere gezin tegen, dat was absoluut niet waar.

T.van Es

Ook een klacht indienen over TUI Reizen?