Klacht TUI Reizen: Geluidsoverlast van bar naast het hotel.

MH

Via Tui hebben wij een vakantie naar Tenerife, Playa de Las Americas geboekt.
Onze accommodatie betrof hotel H10 LAS PALMERAS.
Bij aankomst leek het hotel helemaal naar wens.. Wij hadden extra betaald voor een kamer met zeezicht, gelukkig kregen wij ook netjes een kamer toegewezen met zeezicht op de 6e verdieping.
Op dit moment was ik 21 weken zwanger en na een drukke periode op werk kon onze welverdiende vakantie eindelijk beginnen!
Al snel verdween onze enthousiasme toen wij 's avonds rond 00:00 uur wilde gaan slapen.
Elke avond ging de bar en animatie van het hotel door tot 23:30 uur met luide muziek, dit is iets wat wij absoluut niet erg vonden, het animatie programma hoort nou eenmaal bij een vakantie in een hotel. Wat wij wel erg vervelend vonden en dit is nog zacht uitgedrukt is dat wanneer het stil leek te worden vanuit het hotel, de Sax bar naast het hotel begon met zijn programma, elke avond werd hier live Rockmuziek gespeeld tot een uur of 02:30, vaak werd het veel later pas rustig.
Helaas was deze muziek niet zachtjes op de achtergrond aanwezig maar leek het letterlijk alsof de band een privé concert aan het geven was in onze hotel kamer.
Het geluid van de instrumenten, schreeuwende dronken publiek en het gezang waren tot in de kleine uurtjes te horen. Na de eerste slechte nacht werden wij om 06:30 uur alweer gewekt door het hotel personeel die in de tuin van het hotel het gras aan het maaien waren (elke dag) en helaas hadden wij ook nog de pech dat onze kamer recht tegenover het schoonmaak hok zat, waar 's morgen al werd gekletst en gerinkeld met karretjes. Wij besloten de 2e nacht af te wachten of de bar daadwerkelijk elke avond voor zoveel overlast zou zorgen, dit was inderdaad het geval, de 3e nacht was het werkelijk hel, zoveel lawaai, wij hebben die nacht geen oog dicht gedaan. Wij hebben contact opgenomen met Tui voor een oplossing, de reisleider was op dat moment in het hotel, hij heeft gevraagd voor een andere kamer maar wij kregen te horen dat het hotel vol zat, mochten wij overgeplaatst willen worden naar een ander hotel ging ons dat extra geld kosten. Wij zouden de volgende dag nog een telefoontje krijgen voor een eventuele andere oplossing zoals bvb een vlucht eerder naar huis, helaas zijn wij nooit meer benaderd door TUI, wat ik een zeer slechte service vindt!! Wij hebben meer dan 2000 euro betaald voor 2 personen, halfpension, 8 dagen, wat niet goedkoop is. Wij hebben totaal niet genoten van deze vakantie.

Van te voren was nergens terug te lezen dat het hotel dicht bij een live bar in de buurt zat, als dit ergens vermeld was hadden wij niet gekozen voor dit hotel.
Ik was op het moment van verblijf in Tenerife 21 weken zwanger en elke avond te weinig slaap hebben is niet echt bevorderlijk voor een zwangerschap. Ik vind het een zeer slechte zaak dat er geen oplossing vanuit Tui aangeboden is, wij hebben dan ook door elke avond slaap te kort absoluut niet genoten van deze vakantie, dit was al met al doodzonde van ons geld en waren wij liever thuis gebleven, wij zouden dan ook graag een schadevergoeding zien in de vorm van (deel) geld terug.

MH

Ook een klacht indienen over TUI Reizen?