Klacht TUI Reizen: Ik wil geen voucher maar mijn geld terug

waaromzijndebananenkrom?

Mijn reis werd een dag voor vertrek geannuleerd ivm Corona. Ik kreeg gelijk een bevestiging dat mijn reissom teruggestort zou worden en kon dit via de TUI-website aanvragen. Dat heb ik gedaan. Bevestiging ontvangen. Twee weken later kreeg ik bericht dat ik mijn geld toch niet terugkreeg, maar een voucher. Die wil ik om diverse redenen niet accepteren en dat hoeft formeel ook niet; ik heb recht op restitutie. TUI wil dit echter niet geven, ook niet na herhaaldelijke verzoeken.

Z.s.m. de reeds betaalde reissom terugstorten.

waaromzijndebananenkrom?
    Nu de Europese Commissie heeft bekrachtigd dat de reeds betaalde reissommen terug moeten worden betaald, indien men geen voucher accepteert, verzoek ik nogmaals dringend om de door mij betaalde reissom terug te storten.
    waaromzijndebananenkrom?
    TUI heeft nog niet gereageerd. Ik zou een reactie erg op prijs stellen.

waaromzijndebananenkrom?
TUI heeft in het geheel niet via Klachtenkompas gereageerd op deze klacht. In eerdere correspondentie rechtstreeks geeft TUI aan dat "ze het jammer vinden dat we er niet uitkomen. En dat ze niets meer voor me kunnen betekenen".

Ook een klacht indienen over TUI Reizen?