Klacht TUI Reizen: Ik wil geen voucher maar mijn geld terug

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 443782
Gebruiker
waaromzijndebananenkrom?
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Mijn reis werd een dag voor vertrek geannuleerd ivm Corona. Ik kreeg gelijk een bevestiging dat mijn reissom teruggestort zou worden en kon dit via de TUI-website aanvragen. Dat heb ik gedaan. Bevestiging ontvangen. Twee weken later kreeg ik bericht dat ik mijn geld toch niet terugkreeg, maar een voucher. Die wil ik om diverse redenen niet accepteren en dat hoeft formeel ook niet; ik heb recht op restitutie. TUI wil dit echter niet geven, ook niet na herhaaldelijke verzoeken.

De oplossing

Z.s.m. de reeds betaalde reissom terugstorten.

2 reacties

  1. Auteur
    waaromzijndebananenkrom?
    Datum
    Nu de Europese Commissie heeft bekrachtigd dat de reeds betaalde reissommen terug moeten worden betaald, indien men geen voucher accepteert, verzoek ik nogmaals dringend om de door mij betaalde reissom terug te storten.
  2. Auteur
    waaromzijndebananenkrom?
    Datum
    TUI heeft nog niet gereageerd. Ik zou een reactie erg op prijs stellen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
waaromzijndebananenkrom?
Datum
Uiteindelijke oplossing
TUI heeft in het geheel niet via Klachtenkompas gereageerd op deze klacht. In eerdere correspondentie rechtstreeks geeft TUI aan dat "ze het jammer vinden dat we er niet uitkomen. En dat ze niets meer voor me kunnen betekenen".
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over TUI Reizen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen