Klacht TUI Reizen: Misleidende verkoop van TUI van directe vluchten die niet bestaan

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 605719
Gebruiker
lsd69000
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Tui verkoopt directe vluchten naar Bonaire, maar levert die niet, staan niet op het schema.
TUI verkoopt dus directe vluchten, zonder de intentie te hebben deze uit te voeren.
Directe vluchten zijn altijd duurder. Na drie dagen krijg je een automatische mail, dat je vlucht veranderd is in een andere vlucht met tussen stop. Misleiding dus. Ook al heb je meer betaald voor je directe vlucht (ivm je hernia), er is geen enkele vorm van compensatie. De enige compensatie die je aangeboden krijgt wanneer je ze belt is een andere directe vlucht. Maar die blijken niet te bestaan (tot schrik ook van de TUI medewerker).
Als klap op de vuurpijl blijkt de vlucht niet met de beloofde dreamliner uitgevoerd te worden maar met een ouder Spaans charter toestel (zonder entertainment programma in het Nederlands), met een toestel dat gezien haar leeftijd daar per definitie veel langer over doet. Hierover een klacht indienen kan bij Tui pas NA je reis. Daarvoor kun je niets.
Klachten van misleiding worden wel ontvankelijk verklaard bij de Autoriteit Consument en Markt van de overheid die hierover een dossier aan het opbouwen zijn.

Gewenste oplossing

Compenseren voor het extra geld dat ik bereid was te betalen voor een directe vlucht (die nooit bleek te bestaan).
Geboden oplossing
Geen reactie
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

0 reacties

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over TUI Reizen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen