Klacht TUI Reizen: TUI heeft mij op Curacao achtergelaten, terwijl de door mij geboekte vlucht gewoon is vertrokken.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 471723
Gebruiker
CuracaoCuracao
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik had een vliegticket om op 20 maart jl. van Curacao naar Nederland te vliegen. Wegens Corona ben ik door TUI van de vlucht gegooid. De vlucht is gewoon vertrokken vanuit Curacao naar Amsterdam op 20 maart, maar ik mocht niet mee. Waarom niet? Omdat pakketreizigers voorrang kregen. Waarom? Geen idee. Ik heb gevraagd waar dat staat in de tussen mij en TUI geldende algemene voorwaarden, maar nooit een reactie gekregen. Ik heb dagelijks met TUI aan de lijn gehangen, maar niemand kon of wilde me helpen. Ze hebben mij gewoon achtergelaten op Curacao, met alle bijkomende kosten (hotel en autohuur). Ik heb uiteindelijk zelf een nieuw ticket bij KLM geboekt, om verdere oplopende kosten te besparen, en ben 22 maart jl. naar Amsterdam terug gevlogen. Het bleek dat de laatste vlucht van TUI 24 maart jl. van Curacao naar Amsterdam ging. Half leeg. Mij is nooit aangeboden van deze vlucht gebruik te maken/ mijn ticket om te boeken naar deze datum. En nu scheept TUI me af met een voucher die ik pas over een jaar kan verzilveren. Ik krijg geen enkele inhoudelijke reactie op mijn emails dat ik juridisch bezien recht heb op in ieder geval mijn geld terug in plaats van een voucher. Nog los van alle extra kosten die ik heb moeten maken (ik heb zelf ruim EUR 700 voorgeschoten om dat KLM ticket te betalen, terwijl ik geen baan had toen. Dit is echt veel geld en daardoor heb ik tijden rood gestaan). De reactie van TUI? Overmacht wegens Corona. Terwijl de vlucht die ik geboekt had, gewoon vertrokken is! Waarom dan overmacht? Ongelooflijk hoe klantonvriendelijk TUI is.

De oplossing

Ik wil schadevergoeding: ik wil mijn voucher verzilveren oftwel de prijs van mijn geboekte ticket retour, aangezien ik deze door toedoen van TUI niet heb kunnen gebruiken. Ook wil ik de prijs van het door mij geboekte KLM ticket terug, aangezien ik deze kosten zonder TUI niet had hoeven te maken.

2 reacties

  1. Auteur
    CuracaoCuracao
    Datum
    Ik wacht al sinds maart op een reactie van TUI.
  2. Auteur
    CuracaoCuracao
    Datum
    Ik wacht nog steeds.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
CuracaoCuracao
Datum
Uiteindelijke oplossing
Tui negeert mij al sinds maart jl.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over TUI Reizen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen