Klacht TUI Reizen: Tui misleidt te lokken met een comfortabele vlucht en eenmaal betaald, wordt je overgezet.

E.J.H.M. Beld

We hebben in april 2022 een reis geboekt naar Bonaire. Een van de hoofdredenen om voor Tui te kiezen is vanwege het vlieg comfort van de Dreamliner: extra beenruimte. We zijn niet de jongsten meer, we zijn beiden lang en het is een lange reis. Nadat alles betaald was, kregen we een keurige bevestiging van de bestemming en dat het vliegtuig een Dreamliner nier zou zijn . Een dag of 10 voor vertrek kregen we bericht van Tui dat de vlucht was gewijzigd: een Airbus van een andere maatschappij en geen comfortstoelen maar economy. verder geen mogelijkheden om stolen te selecteren en/of te kiezen voor een ander toestel of maatschappij. op de terugreis hetzelfde verhaal: weer een Airbus met economy stoelen. nu met de opmerking dat in dit toestel de economy stoelen hetzelfde zouden zijn als comfort stoelen in de Dreamliner. Dit is feitelijk onjuist, want heri zit nog steeds een verschil in van 5 cm We hebben een ronduit slechte heen- en terugreis gehad. Weinig ruimte en met de benen klem tussen de zitting en de stoel voor ons. Tijdens de vakantie al contact gehad met Tui. Na 3 mails kregen we een telefoonnummer en de riedel van de mails herhaalde zich in het gesprek: "wat vervelend allemaal, maar we kunnen helaas niet voor u doen." Eenmaal thuis zijn we gaan spitten en wat blijkt is dat Tui hier een gewoonte van maakt en al een aantal jaren klanten gewoon overzet naar naar een ander toestel, zonder de mogelijkheid te kunnen kiezen voor stoelen met een vergelijkbaar comfort niveau. We voelen ons misleidt: de reis wordt aanboden met een ander toestel en eenmaal betaald wordt je als een voldongen feit overgezet naar een ander toestel. Als we van tevoren hadden geweten dat het een Airbus van Wamos Air zou worden met geen keuze in stoelen, hadden we niet voor Tui gekozen. Dat we het extra betaalde geld voor heenreis terugkregen voor de comfort stoelen is slecht een doekje voor het bloeden: de reis is er niets beter van geworden. Voor de terugreis kregen we niets terug, omdat de stoelen (op papier) werden gelijkgesteld. onterecht, maar ook hier een voldongen feit.
Wanneer gaat Tui hier mee stoppen?

twee dingen:
1) stoppen met misleiden. geef direct aan met welk toestel betreffende reis wordt aangeboden zodat de klant de mogelijkheid heeft te kiezen voor een andere organisatie/vliegmaatschappij.
2) de volledige reissom terugstorten. de reis was ronduit slecht en er was geen mogelijkheid te kiezen voor stoelen.
Tui heeft niets van zich laten horen......

Ook een klacht indienen over TUI Reizen?