Klacht TUI Reizen: TUI rekent te hoge kosten voor het annuleren van een reis

MartijnvG

Ik heb 26 januari 2016 een reis geboekt bij TUI voor 8 dagen naar Spanje voor een totaal reissom van € 1846,20 inclusief reis- en annuleringsverzekering. De vertrekdatum is 8 augustus 2016 en heb de aanbetaling al betaald voor een bedrag van € 113,70. Er resteert dus nog een bedrag van € 1732,50. Echter ben ik door een financiële tegenvaller gedwongen om mijn vakantie te annuleren.

Ik heb hiervoor contact opgenomen met de klantenservice van TUI. Zij gaven echter aan dat ik volgens hun voorwaarde 15% van de reissom moet betalen als annuleringskosten. Echter staat er op de website van TUI, bij de optie om de reis te annuleren, dat bij het annuleren van een boeking kosten volgens de ANVR worden gerekend. In deze voorwaarden (bij een reis geboekt vóór 1 april 2016) staat dat alleen de aanbetaling dient te worden betaald. Deze heb ik reeds betaald bij het boeken van de reis (€ 113,70). Echter eist TUI annuleringskosten van € 276,93. Hier ga ik dus niet mee akkoord.

Ik eis dat annuleringskosten in rekeningen worden gebracht zoals dit op hun site staat aangegeven, volgens de ANVR-voorwaarden. Volgens die voorwaarden mag de aanbetaling in rekening worden gebracht (bij annulering 42 kalenderdagen voor vertrekt) en dat bedrag bedraagt € 113,70. Dit bedrag is reeds betaald en daarom eis ik geen verdere annuleringskosten vanuit TUI.

Ook een klacht indienen over TUI Reizen?