Klacht TUI Reizen: TUI weigert compensatie / terugbetaling bij downgrade

Tiktik770

Wij hadden voor onze huwelijksreis een pakketreis geboekt naar Curacao. Dit betreft boekingsnummer 2692228525. Helaas zijn de bijhorende vluchten niet naar tevredenheid verlopen.
Wij hebben bij het boeken betaalt en gekozen voor de comfort klasse op zowel de heen als terugvlucht. Helaas werd onze heenvlucht enkele week voor vertrek omgezet van de TUI Dreamliner naar Wamos.
Wamos beschikt echter niet over een comfort-klasse. Wij werden dus voor onze heenvlucht gedowngrade naar economy klasse. Dit terwijl wij al wel hadden betaalt voor comfort klasse. Tot op heden vandaag hebben wij hiervoor geen compensatie ontvangen. Het extra betaalde bedrag is überhaupt niet teruggestort.

Volgens de Europese verordening 261/2004 hebben wij recht op een vergoeding bij een downgrade. Teruggezet worden van comfort klasse naar economy klasse is volgens de Europese verordening een downgrade.
In dit geval betekend het dat wij recht hebben op een vergoeding van 75 procent van de ticketprijs van de heenvlucht naar Curacao. Dit behoort binnen het wettelijke termijn van 7 dagen te worden uitbetaalt. Dit termijn is allang overschreden.

De terugvlucht is wel uitgevoerd met de Dreamliner waar wij in comfort klasse konden zitten. Echter werd ik op een stoel geplaats waar het inflight systeem niet functioneerde.
Ze zouden het systeem voor mij herstarten. Dit had geen effect. Ik melde dit. Toen zouden ze het systeem nog een keer herstarten. Ik zou daarna even moeten melden of hij het wel of niet deed. Toen ik dit melde werd ik afgesnauwd door de medewerker. Ze zei hardop en op een geïrriteerde toon dat dit nou al de 3e keer was dat ik hierover begon tegen een van hun, en dat ik maar moest afwachten en hopen of hij het ging doen. De hele vlucht heeft hij het dus niet gedaan.
Ze hadden op ze minst toch even excuses kunnen aanbieden. Geen fijn einde van onze huwelijksreis zo. Ik voelde mij vernederd ten opzichte van de andere passagiers door de ongepast felle reactie van de medewerker.

Het bedrag wat wij extra hebben betaalt voor de niet ontvangen comfort-klasse onmiddellijk terug plus compensatie.

Tiktik770
    Nog in afwachting oplossing

Ook een klacht indienen over TUI Reizen?