Klacht TUI Reizen: Vakantie Denemarken niet mogelijk maar Tui werkt niet mee

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 460116
Gebruiker
MH Schasfoort
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Via D-reizen hebben wij 6 dagen ( 5 nachten) geboekt bij LEGO land / Bilund-park bij TUI. Een week vooraf aan dit verblijf hadden we een week vakantie geboekt in Noord Duitsland. Na het verblijf op LEGO land hadden we een week vakantie geboekt bij HomeAway.
Circa 6-7 weken geleden zijn de week voor en na het verblijf in LEGO land door de verhuurders gecanceld vanwege berichtgeving overheden dat Nederlandse toeristen Niet welkom zijn in Denemarken tot na de zomervakantie.
Afgelopen vrijdag is bekend geworden ( website ministerie Buitenlandse Zaken) dat Nederlandse toeristen wel naar Denemarken mogen mits er een verblijf is van minimaal 6 nachten, er staat nu nog slecht 5 nachten gereserveerd. Volgens deze nieuwe regel mogen wij Denemarken niet in.
Wij hebben de afgelopen weken meerdere malen contact gehad met D-reizen over een oplossing. D-reizen geeft aan dat TUI geen medewerking geeft en dat de reis gewoon doorgaat. Wij naderen nu de einddatum van het betalen van het laatste gedeelte van de reissom, maar voor ons is nu nog steeds onduidelijkheid wat ons staat te wachten.

De oplossing

Voor de aanbetaalde kosten een voucher wat ons in staat stelt een andere vakantie te boeken EN de resterende reissom niet hoeven te betalen EN dat de vakantie in LEGO land geannuleerd wordt.

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
MH Schasfoort
Datum
Uiteindelijke oplossing
vanuit Tui niets gehoord. Gelukkig was D-Reizen bereidt wel mee te denken. Hierbij geconfronteerd met wederom wijzigende voorwaarden vanuit Tui. Dus geen voucher, geen contact gehad, ..... teleurstellend.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over TUI Reizen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen