Opgelost door TUI Reizen: Vertraging vlucht OR563

Peter

Op 21 augustus 2016 hadden wij een reis gepland staan naar Tenerife met TUI. Deze vlucht stond gepland om 15.45u, maar pas omstreeks 21.00u zijn we opgestegen.

Na verlate boarding zaten we om 15.45u in vliegtuig. Na het taxiën en klaar voor de start riep de piloot om dat er een technisch mankemant aan het toestel was. We moetsen terug naar de gates. Het onderhoud zou minimaal anderhalf uur gaan duren werd aangegeven. Op het terrein, tussen de gates, werden we opgehaald door een bus hebben we ons vervolgens gemeld bij Transfernalie 3. Hier kregen wij allebei een voucher voor een broodje t.w.v. €6,75. Na het eten werd bekend dat de vertraging langer zou duren. Uiteindelijk stonden wij om 20.25u voor de tweede maal in de rij om te gaan boarden en vlogen we rond 21.00u richting onze bestemming Tenerife.

Door deze vertraging kwamen we erg laat aan op onze vakantiebestemming, namelijk 5.00u in de nacht (lokale tijd, 4.00u NL tijd) in plaats van 22.00u.

Volgens de website van de consumentenbond geldt er een regeling voor vertraagde vluchten conform EU reglementen. Hier staat het volgende aangegeven:
- Meer dan 3500 km en meer dan 4 uur betekent €600 vergoeding per persoon.

Aangezien wij voldoen aan de eisen willen wij graag in aanmerking komen voor deze compensatie.

Daarnaast moesten wij €18,- extra te betalen voor de autohuur. Omdat de auto in de nachtelijke uren (tussen 23.00-07.00) ophaalden en niet zo als afgesproken omstreeks 20.00u lokale tijd.

Peter
    Prima geregeld, binnen 2 weken de 800 euro overgeschreven!