Klacht Tulp Keukens: Inbouw scharnieren Bosch

Klachtnummer
# 121162
Gebruiker
JeBo
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Inbouw scharnieren van Bosch vrieskast gingen na net geen 5 jr kapot. Meerdere keren met Tulp over gebeld, Tulp wilde zelf niks doen en verwees steeds naar Bosch. Uiteindelijk zelf de scharnieren laten vervangen omdat een vrieskast die niet sluit niet handig is qua inhoud en qua energieverbruik. Jaar later hetzelfde met de inbouw scharnieren van de koelkast (zelfde scharnieren). Ook weer meerder keren met Tulp gebeld maar zelfde verhaal. Beide keren hebben we dus zelf de scharnieren laten vervangen en dus de volledige kosten gedragen. Monteur van Bosch wist te melden dat dit een veel voorkomend probleem is, in de zware scharnieren zit een zwakke plek: een plastic plaatje die een zware veer op zn plek moet houden. Binnen 6 jaar 4 scharnieren moeten vervangen lijkt ons niet wat je mag verwachten. Tulp weet dat je met een probleem zit en dus zelf maatregelen neemt omdat de situatie niet te lang kan voortduren, maakt dus misbruik van dit feit in onze ogen.

De oplossing

Compensatie van de kosten (ca € 200,-)

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Tulp Keukens is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Tulp Keukens?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen