Klacht Turien & Co: Niet vergoede declaraties uit de jaren 2008 en 2010

ml

Mijn moeder (is inmiddels overleden)had een zorgverzekering bij Turien incl. een aanvullende verzekering met Orientaal zorgmodule. Dit laatste hield in dat alternatieve geneeswijzen tot € 2.500 per jaar werden vergoed. Dit was onder de medewerkers van Turien minder bekend met als gevolg dat declaraties van acupunctuur vrij snel afgewezen werden met als melding dat vergoeding maximum van € 800-€ 1.000 van alternatieve geneeswijzen vanuit de aanvullende verzekering al bereikt was. Na tigtallen keren heen en weer bellen en mailen (met mailen werd er door Turien niet of heel slecht gereageerd), kreeg ik vaak te horen dat maximum al bereikt was en telkens moest ik de mensen van Turien weer gaan uitleggen. Tot nu toe waren er declaraties van € 1.706 nog niet door Turien vergoed, ze zijn echter wel op tijd ingediend. Dit had al jaren geduurd. Nu komen ze met een smoes dat ze declaraties van 2011 en eerder niet meer vergoed kunnen worden, omdat de jaren voor 2011 al afgesloten zijn.

Ik verwacht van Turien dat er nog een bedrag van € 1.706 vergoed wordt. De kosten van acupunctuur heb ik al die jaren voor mijn moeder voorgeschoten. De declaraties waren op tijd ingediend. Turien had bij het beoordelen van de declaraties zelf een fout gemaakt. Ik heb tigtallen keren aan de bel getrokken. Elke keer kreeg ik te horen dat ze nog moesten gaan uitzoeken of dat de maximum al bereikt is, terwijl ik duidelijk aangaf dat dit niet zo is.

Wij vinden dat Turien & Co hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Turien & Co?