Klacht Turkish Airlines: Naamwijziging bij Turkish Airlines dus een nieuw ticket?

Klachtnummer
# 71298
Gebruiker
R. T. C. Baltus
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Samen met mijn partner hadden wij online vliegtickets geboekt voor een vakantie naar Alanya op 26 juli 2014. Maar ik heb alleen mijn roepnaam ingevuld i.p.v. de doopnaam. Dit is onjuist maar het herstellen van deze fout bleek niet mogelijk te zijn. Ik kon niet ingecheckt worden en het ticket werd gecanceld. Andere mogelijkheden waren er niet dus na overleg met de medewerkers van de servicebalie van Turkish Airlines op Schiphol heb ik een nieuw ticket moeten kopen. Zij begrepen mijn probleem en gaven aan contact op te nemen met klantenservice omdat misschien de belasting teruggestort kon worden. Tijdens de vakantie ook meermalen gebeld met de klantenservice en op de vakantiebestemming maar de medewerkers praten gebrekkig Engels of Turks. Er is geen oplossing gekomen.

De oplossing

Natuurlijk is er sprake van een fout en moeten administratieve kosten betaald worden om de wijziging door te kunnen voeren. Een roepnaam is geen doopnaam ook al is het verschil maar 5 letters. Andere gegevens zoals paspoortnummer, geboortedatum, adres, woonplaats klopten wel. Administratief moet dat goed staan maar om nu het hele ticket te cancelen en de nieuw ticket te moeten kopen gaat ver.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Turkish Airlines hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Turkish Airlines?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen