Klacht TVreus.nl: Ondeugdelijk geleverd en geen verantwoording nemen als leverancier

A. Metselaar

In september 2016 een tv gekocht (model UE55KS9002TXXH) bij TV-Reus. (aanschafprijs €2000,00)
Na 38 maanden begeeft de beeldbuis het en hebben wij op 27-01-2020 de serviceafdeling van samsung ingeschakeld. Telefonisch is er een afspraak gemaakt voor vrijdag 31-01-2020 en heb ik in de loop van die week informatie en filmpjes aan de serviceafdeling verstrekt.
Op 30-01-2020 werd ik door Samsung gebeld en werd mij verteld dat, naar aanleiding van de verstrekte info, geconstateerd werd dat het beeldscherm kapot was en niet gerepareerd kon worden. Tijdens het telefonisch gesprek werd verteld dat wij in aanmerking zouden komen voor een geldelijke vergoeding omdat het product binnen de technische levensduur kapot was gegaan. De televisie zou op 31-01-2020 opgehaald worden ivm waardebepaling.
Later op de dag (30-01-202) werd ik nogmaals gebeld door Samsung en werd mij verteld dat het geen nederlands model betrof en dat er geen vergoeding werd gegeven en ik het probleem maar op moest lossen met de Internetwinkel De TV-reus.

Op 30-01-2020 TV-Reus gebeld en zij stuurden ons weer terug naar Samsung.
Hiermee begon het spelletje van het kastje naar de muur en was het voor ons duidelijk dat het in gebreke stellen van Samsung en/of TV-Reus een lange weg zou worden.
De leverancier (TV-Reus) zegt dat het een model voor de Nederlandse markt is en de producent geeft aan dat dit niet zo is!
Hoe kun je nu als klant weten of een product niet voor de Nederlandse markt bestemd is als alles gewoon werkt? Denk aan KPN kabelaansluiting, firmware en apps die gewoon te gebruiken zijn en nederlands georiënteerd zijn!

Met Tv-reus op 31-01-2020 contact gehad en werd mij nogmaals verteld dat wij bij Samsung moesten zijn want het betrof wel degelijk een Nederlands tv-model. Op dat moment heb ik met de betreffende servicemedewerker van TV-Reus afgesproken dat ik van haar en haar organisatie verwacht dat ze met een passende oplossing gaan komen. TV-Reus is als leverancier het eerste aanspreekpunt en zij zullen met ons tot een bevredigende oplossing moeten komen.
Met de servicemedewerker afgesproken dat ze het probleem/verzoek intern zou oppakken en zouden kijken hoe TV-Reus dit samen met Samsung op gaan pakken.

Maandag (03-02-2020) zou ik teruggebeld worden.
En wat denk je?
Tot op heden, 07-02-2020, nog helemaal niets vernomen.

Wij zijn zeer teleurgesteld in de houding en opstelling van TV-Reus omdat ze na 31-01-2020 niets meer van zich hebben laten horen.

Ik verwacht dat TV-Reus alsnog met een oplossing komt en hierbij stel ik TV-Reus in gebreke.
De aanschafprijs staat niet in verhouding tot de kwaliteit van het product dat geleverd is.

Wij vinden dat TVreus.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over TVreus.nl?