Klacht Typhone.nl: Annulering van sim only abonnement niet verwerkt door telecomprovider

# 181929
R. Klopman

Rond 12 juli had ik via Typhine een simonly-abonnement besteld bij kpn.com. Deze heb ik een week later geannuleerd, wat ook door Typhone bevestigd is. Probleem is dat Typhone geen zorg heeft gedragen voor verwerking van de annulering bij kpn.com.

Normaal gesproken staan daar 10 werkdagen voor, maar die zijn al ruimschoots verstreken. Ik heb ze meerdere keren, zowel telefonisch als via hun contactformulier, verzocht de annulering bij kpn.com alsnog in orde te maken, maar zonder resultaat,

Door de nalatigheid van Typhone kan ik bij kpn.com niet mijn abonnement op een andere manier verlengen. Het huidige contract loopt af op 2 september, dus de tijd begint te dringen. Sowieso krijg ik het niet meer tijdig rond, omdat er een opozegtermijn van een maand is. Het oude contract is flink duurder (10 euro per maand) dan het nieuwe abonnement dat ik beoog, dus ik krijg met onnodige kosten te maken dankzij Typhone.

Typhone moet ervoor zorgen dat de annulering alsnog wordt doorgevoerd bij kpn.com. Verder wil ik dat ze de extra kosten vergoeden die ik nu ga maken bij kpn.com doordat ik niet meer tijdig bij ze kan verlengen.

R. Klopman
    Ik kreeg geen enkele reactie van typhone.nl. Echt heel slecht, dat zij mij erin hebben laten stikken, ondanks dat de fout aan hun kant ligt en ik ze op meerdere manieren heb verzocht het op te lossen.

Uiteindelijk ben ik er nog samen met kpn.com uitgekomen. Gevolg was wel dat ik via kpn.com moest verlengen, maar goed, zij hebben mij tenminste geholpen en dat waardeer ik.

Typhone is echter ernstig nalatig geweest.