Klacht Typhone.nl: geen hulp/service defecte telefoon

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 132495
Gebruiker
SiMaJa
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Sony Xperia Z2 defect. +/- 6 maanden in bezit, via Typhone met abonnement verkregen. Defecte telefoon via typhone naar Dynafix, Binnen ander half week retour ontvangen: kan niet gerepareerd worden reparatie kosten >economische waarde. dus maw om het te kunnen repareren zou ik tussen de 4 á 500E kwijt zijn. Typhone gebeld en gemaild waarom ik niet de keuze heb gekregen om te laten maken of niet. En waarom het niet gemaakt kon worden op garantie die het toestel nog had. Antwoord Typhone: Bedankt voor uw bericht. Ondanks dat ik de verwarring begrijp, is het inderdaad zo dat er door Dynafix geen prijsopgave wordt opgesteld als de reparatiekosten hoger zijn dan de nieuwwaarde van het toestel. . Typhone heeft verder totaal geen moeite gedaan om mij als klant tegemoet te komen met een of andere oplossing. Dynafix met zijn monopolie positie had volgens Typhone het laatste woord. Als klant bekijk je het maar. KLANTONVRIENDELIJK Typhone

De oplossing

meedenkend bedrijf die graag zijn cliënten tevreden wil houden en behulpzamer klantenservice. KLANTEN SERVICE - (zie woordenboek of google voor uitleg)
Oplossing: die heb ik zelf gevonden. Toestel laten repareren voor €130,- door een klein bedrijf die weet wat klanten service betekend. Toestel doet het prima. Niet dank zij Typhone. Geen goed woord over voor dit bedrijf, ook niet voor Sony.
Ik verwacht geen oplossing van deze 2 bedrijven. zullen zich met Jantje van Leiden afmaken

5 reacties

  1. Auteur
    Typhone.nl
    Datum
    Beste mevrouw Renfrum,

    Bedankt voor uw bericht. Zoals ik u ook per e-mail heb aangegeven is de compleet gebarste achterkant inderdaad de reden van afwijzing van garantie. Toestellen worden enkel onder fabrieksgarantie kosteloos hersteld als er geen val of stootschade is geconstateerd, en dat is hier niet het geval geweest.

    We hebben voor u naar aanleiding van de afwijzing van Dynafix een Second opinion bij Sony aangevraagd om te kijken of dit door hen anders geinterpreteerd zou worden, echter is dit niet het geval geweest. Meer kunnen wij inderdaad niet voor u doen omdat de afwijzing van de garantie bepaald wordt door de fabrikant waar het product gemaakt wordt, wij hebben hier geen invloed op.

    Wel vind ik het fijn om te horen dat u het toestel inmiddels weer probleemloos kunt gebruiken, wij mogen echter enkel reparaties laten uitvoeren die de garantie weer compleet herstellen en in dit geval waren de kosten hiervan hoger geweest dan de aanschaf van een nieuw toestel, omdat er dan meer onderdelen moeten worden vervangen dan enkel degene die het probleem veroorzaken.

    Graag wens ik u nog veel plezier met het toestel, mocht ik nog iets voor u kunnen doen dan verneem ik dit graag via klacht@typhone.nl

    Met vriendelijke groet,

    Marit, Typhone.nl
  2. Auteur
    SiMaJa
    Datum
    Het antwoord is een herhaling van wat Typhone al eerder had aangegeven. Typhone bied geen enkel ander alternatief. Het toestel doet het weer maar NIET dankzij Typhone of Sony. En het is gemaakt voor minder dan wat Dynafix aangeeft.
    Typhone , DIKKE DUIM NAAR BENEDEN.
  3. Auteur
    Typhone.nl
    Datum
    Beste mevrouw Renfrum,

    Bedankt voor uw bericht. Wij kunnen helaas niet gaan betalen voor de reparatie van een toestel met schade die door eigen toedoen is veroorzaakt, en we konden u zoals aangegeven ook geen lagere prijsopgave bieden omdat wij enkel tot volledige garantieherstelling kunnen repareren.

    Helaas kan ik inderdaad dus geen oplossing bieden maar in uw bericht geeft u aan deze ook niet te wensen omdat u het al opgelost heeft. Graag verneem ik dus wat u van ons wenst omdat mij dit momenteel niet geheel duidelijk is.

    In afwachting van uw reactie,

    Marit, Typhone.nl
  4. Auteur
    SiMaJa
    Datum
    Beste medewerkster van KLANTEN SERVICE,
    Het is jammer dat ik aan u moet gaan uitleggen wat ik als klant van uw verwacht. Bij deze dan: ik had van Typhone meer medewerking verwacht, meedenken hoe het probleem op te lossen, los van het feit dat het misschien een fout vd klant is. Een toestel van nog geen half jaar oud laat je niet met opzet vallen.
    Het ontbreken van behulpzaamheid, SERVICE naar de klant toe dat is t trieste in t hele verhaal voor zo'n bedrijf.
  5. Auteur
    SiMaJa
    Datum
    slechte klantenservice!!!!!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
SiMaJa
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Typhone.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen