Klacht Typhone.nl: order eenzijdig geannuleerd

Klachtnummer
# 163736
Gebruiker
H.R. Maertens
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Typhone heeft mij begin maart benaderd en een nieuw contract met Tele 2 afgesloten/verlengd. Het contract is opgestuurd, vervolgens ook goedkeuring van Tele2. Aangezien levering uitbleef diverse malen gebeld, waarna de volgende opmerkingen kwamen;
- u kunt niet verlengen
- wordt alsnog geleverd
- u moet aanvullende documenten overleggen
- Tele 2 heeft stilzwijgend verlengd.
Tot slot werd het contract eenzijdig en zonder opgaaf van reden opgezegd door Typhone!!!
Tele 2 duikt ook in deze zaak, ik betaal al wel hogere abonnementsgelden, maar zonder toestel. zij geven aan op basis van info van Typhone te hebben gehandeld en begrijpen niet hoe e.e.a. zo kan mislopen.
Op internet wordt echter duidelijk hoe Typhone opereert. Meer dan schandalig!

De oplossing

levering zoals contract aangeeft met compensatie voor :
- benadering klantenservice
-eenzijdig opzeggen contract als ultieme oplossing
- vergoeding kosten kantoor/Tele 2

3 reacties

  1. Auteur
    Typhone.nl
    Datum
    Beste H.R. Maertens,
    Mijn excuses voor het verloop van uw bestelling. De order liep spaak, doordat er reeds een andere verlenging elders is gedaan. Wij konden de order daardoor niet verwerken en hebben daarna in overleg met u, zie ik, de order geannuleerd.
    De datum waarop u kon verlengen werd aan ons doorgeven als 6-11-2017. Dit betekent inderdaad dat er ergens in maart elders verlengd is voor 2 jaar. Helaas kunnen wij niet in het systeem van de provider kijken waar die verlenging gedaan is. U zou dit bij hen na kunnen vragen.
    Ik hoop u hiermee iets verder te hebben geholpen., Mijn excuses voor het ongemak.
    Met vriendelijke groet,
    Ellen, Typhone
  2. Auteur
    H.R. Maertens
    Datum
    Dit is echt de wereld op z'n kop!! Ik heb NIET geannuleerd, ook niet in overleg en Tele2 heeft niet verlengd via eigen of ander initiatief. Dit probeer ik al weken aan te geven maar men blijft de waarheid verdraaien. Wat een slecht bedrijf, kunnen niet inlezen, gedachten ordenen of logisch denken.. Over en sluiten en ik ga dit doorgeven aan ieder consumentenpanel.
  3. Auteur
    Typhone.nl
    Datum
    Beste H.R. Maertens,
    Nogmaals mijn excuses. Dit is ontzettend raar. Ik kan helaas de annulering nu niet meer terugdraaien. Maar ik kan wel voor je navragen waar de andere verlenging dan zou zijn geweest. Mogelijk weet onze betreffende afdeling dit te achterhalen. Want helaas geeft het systeem het wel aan.
    Zo gauw ik iets weet, zal ik je hierover berichten.
    Met vriendelijke groet,
    Ellen

Ook een klacht indienen over Typhone.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen