Opgelost door Typhone.nl: Pas op met bestellen bij Typhone.nl

angry Opgelost

Na het niet
meer kunnen leveren van een telefoon type GL Nexus X5 door
Typhone.nl reageert men niet op e-mails en is de klantenservice niet
te bereiken. Het lijkt er op dat je je geld niet meer terug krijgt.

Volgens de
consumentenbons zijn ze niet aangesloten bij het thuiswinkelwaarborgfonds en
moeten we mogelijk onze rechtsbijstandsverzekering aanspreken als bemiddeling
door de consumentenbond niet helpt.

Pas op met
bestellen op deze site. Onze zoon is mogelijk € 199,- kwijt van zijn spaargeld.

Zo snel mogelijk geld terug

R.F. Noordijk
    Bestel nooit bij Typhone!!
    Op 5-1-2017 had ik een mobiel besteld,een LG Nexus 5X, op de site staat ,dat wanneer je voor 17:00 besteld, de volgende dag het product in huis is, maar dat was niet het geval.
    Op 9-1 heb ik een chat gestart en kreeg ik reactie van Yassin dat ik geduld moest hebben omdat het toestel niet op voorraad was.
    Op 13-1 heb ik een E-mail gestuurd om te vragen hoe het zat met mijn bestelling. Ik heb tot heden geen reactie op gehad op die E-mail.
    Op 17-1 hebben we gebeld naar Typhone en gelukkig maar even in de wacht gestaan(5minuten) en hebben we de order geannuleerd en is toegezegd dat het geld binnen 10 dagen op mijn rekening zou worden teruggestort. Later die dag kregen we de bevestiging dat de order was geannuleerd.
    De 27ste hebben we ruim een uur aan de telefoon gezeten zonder iemand te pakken te krijgen. Omdat er vanaf het moment van bestellen eenzijdig informatie was vanuit ons hebben we aangifte gedaan bij de politie, melding gemaakt via Qshop, Fraudehelpdesk, Vara kassa en de Consumentenbond
    Op 2-2-2017 ben ik wederom chat gestart omdat dat de enige vorm van communicatie was. Ik kreeg Yassin weer en die zei dat hij het ging doorzetten ,het geld kon ik elk moment ontvangen.
    De volgende dag had ik nog geen geld op mijn rekening gezien en heb ik weer gechat met Yassin, die zei me dat het lag aan de betreffende afdeling en hij er niets meer aan kon doen vanaf zijn plek, behalve doorzetten dan.
    Op 6-2 heb ik weer met Yassin gesproken, over waar mijn geld blijft waar ik al ruim drie weken (vanaf 17-1) op wacht. Hij kon mij niet vertellen wanneer het geld werd gestort.
    Op de 8ste kregen we pas een reactie van Typhone op een email die we weken geleden verstuurd hadden. Met als reactie dat de mail in behandeling genomen zou worden.
    Later op dezelfde dag kreeg ik weer een email, met als mededeling dat het geld op een Usercard was gezet en dat ik die kon gebruiken bij de volgende bestelling. Maar daar had ik niet om gevraagd en ik wil hier ook nooit meer bestellen.
    En als laatste kreeg ik antwoord van Qshop. Daar kreeg ik van Pascal te horen dat ik het geld binnen 5 dagen terug zou krijgen. Dank voor jullie inspanning.
    Nu, 9 Februari heb ik eindelijk mijn geld terug gekregen. Enige excuses van Typhone waarom het fout is gegaan zijn er niet gekomen.
    TIPS:
    Indien er problemen zijn, schakel het Qshop keurmerk in waarbij ze zijn aangesloten.
    Schrijf ook naar Vara Kassa, deze mensen reageren vrij snel en ik denk als er meer cases zijn dat ze Typhone zullen benaderen.
    Doe ook aangifte bij de politie. Zoals Typhone omgaat met zijn klanten ruikt dit naar fraude, want als je niet doorzet kan je naar je geld fluiten.

R.F. Noordijk
heel veel ergenis en onnodige belkosten van de klant Oplossing: stop met Typhone.nl

Ook een klacht indienen over Typhone.nl?