Klacht UBA: Defecte CV ketel buiten garantietermijn

Klachtnummer
# 86785
Gebruiker
EBleijs
Datum
0 reacties

Details

De klacht

In 2008 hebben we ons nieuwbouwhuis betrokken in de wijk Legmeer-West.

Twee weken geleden was onze CV ketel defect. We hebben er toen een monteur van het bedrijf, waar het onderhoudscontract is afgesloten, naar laten kijken. Uit zijn bevinding bleek dat de ventilator defect was en ook dat er een verstopping was. Zijn reactie was dat een defecte ventilator bij dit type ketel veelvuldig en bij herhaling voorkomt. Tevens was zijn advies om, ondanks de nog jonge leeftijd, de ketel te vervangen. Dit vanwege de kosten van het telkens laten vervangen van de ventilator (tussen de 250 en 300 euro).

We hebben de vervanging van de ventilator niet laten uitvoeren, omdat we ons eerst wilde beramen over de gevolgen van een reparatie/vervanging. De ketel werkte ook weer naar behoren, toen de verstopping was verholpen. Tot dinsdagavond 1 december de verwarming weer was uitgevallen en de ventilator bleef doorloeien.



De oplossing

Voor ons als gezin met jonge kinderen is het belangrijk dat wij kunnen vertrouwen op een deugdelijk product. Aangezien dit niet het geval is en wij in de toekomst niet weer verrast willen worden door een defecte cv ketel, verzoek ik u tot vervanging over te gaan van de cv ketel door een merk/type uit de top 5 van de test van de Consumentenbond.
De verwachte levensduur van een cv ketel is 15 jaar. Wij hebben de sleutel gekregen in oktober 2008, dus lijkt het ons realistisch dat wij 6/15 deel bijdragen in de kosten. Om de kosten voor beide partijen te drukken, ben ik bereid te helpen zoeken naar de goedkoopste aanbieder.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat UBA hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties