Klacht Ubbink: Lekkage nieuw geconstrueerd dak.

familie Kerkhoffs

• Tijdens de garantieperiode van het in 1997 door dit bouwbedrijf opgeleverde werk hebben wij na twee maanden in de zomer van 1997 al melding gemaakt van lekkage aan onze dakkapel. Dit precies op dezelfde plek waar nu nog problemen zijn. Er is toen een folie onder de pannen aangebracht. In 2004 hebben wij nogmaals melding gemaakt van een lekkage en rotte onderplaat van de bakgoot op dezelfde plaats. Dit was ook nog binnen de garantieperiode. Het bouwbedrijf heeft toen de bakgoot gerepareerd. In april 2013 blijkt dezelfde bakgoot van onder weer verrot te zijn. Hieraan wilde de aannemer niets meer doen.
Wij hebben in november 2013 een bouwkundige inspectie laten uitvoeren door een gespecialiseerd bedrijf. Het inspectierapport hebben wij de aannemer toegezonden.
Het rapport laat onomstotelijk zien dat de problemen in 1997 al ontstaan zijn. De oorzaak is nooit goed opgelost. Niet in 1997 en niet in 2004. Wij hebben het bouwbedrijf aansprakelijk gesteld.

Wij willen dat het bouwbedrijf de conclusies van het inspectierapport erkent en de voorgestelde bouwkundige oplossing van dit rapport uitvoert.
Het zou al een stap zijn om in gesprek te komen over een oplossing van ons geschil.

Wij vinden dat Ubbink hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!