Klacht Uber: Chauffeur kwartier te laat, waardoor ik trein zou missen. Vervolgens kreeg ik (niet Uber) een boete!

wendyhk

Gisteren ochtend boekte ik een Uber omdat ik koorts had en naar een belangrijke afspraak met de trein moest.
Omdat ik verhalen had gehoord van vrienden die in Nederland vaak plotseling heel lang moesten wachten op een Uber heb ik screenshots gemaakt van het proces. Voor het geval dat mij ook zou overkomen. Dat is de reden dat ik in Nederland nog nooit een over boekte, maar het leek nu zo’n goede uitkomst.

Om 8.41 boekte ik, de Uber zou er om 8.50 zijn en ik zou om 9.07 op CS zijn. Mijn trein ging om 9.22.
Toen de bestuurder om de hoek was (2 minuten van mijn huis vandaan), nam hij plotseling een vreemde afslag waardoor er 7 minuten opgeteld werden bij de aankomst tijd (er zijn nogal wat eenrichtingsstraatjes hier). Ik belde hem direct op en zei dat ik echt die trein moest halen, ik kon niet opmaken waarom hij die verkeerde afslag had genomen en hij beloofde er binnen 2 minuten te zijn.
Na een tijdje was hij weer terug om de hoek 2 minuten van mijn huis en opniéuw ging hij ergens anders naartoe waardoor hij pas om 9.05 bij mij zou zijn en ik mijn trein zou missen.
Ontzettend geschrokken en in tijdsnood ben ik naar buiten gerend om toen maar een bus te gaan zoeken die me nog op tijd op CS zou kunnen afzetten, wat gelukkig is gelukt, maar wat een stress.

's Avonds mailde ik Uber hierover met een klacht, maar in plaats van een verontschuldiging en tegemoetkoming in dit alles, kreeg ik een boete van 10 euro omdat ik de rit niet had afgezegd via de app. De wereld op zijn kop.

Verontschuldiging, tegemoetkoming en kwijtschelden van de vreemde boete.

Wij vinden dat Uber hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Uber?