Klacht Uber: Datalekken in Uber's systeem

R.J. Goedkoop

Zaterdag 22 juni belde Uber chauffeur Abdilbast via een vast nummer !! (085-8885976) dat de niet bestelde taxi (Skoda Octavia) voor de deur stond. Na gezegd te hebben geen taxi besteld te hebben werd de rit geannuleerd. Tot mijn verbazing werd er echter wel Euro 10 van mijn creditcard afgeschreven. Na klacht bij Uber onmiddellijk Euro 10 credit gekregen (komt dit dus vaker voor??). De kern is echter: Hoe kan het dat iemand (een chauffeur waarschijnlijk, de enige partij met een voordeel hier) zomaar toegang heeft tot mijn (credit) gegevens (interessante nuance: het opgegeven huisnummer was 71, terwijl ik op nummer 73 woon). Mijn klacht bij de Data Protection Officer van Uber werd wederom beantwoord door "Isabel" met de dooddoener heel vervelend, maar U heeft meteen Euro 10 credit gekregen dus niet meer zeuren in mijn eigen woorden)

Een duidelijk antwoord hoe het kan dat iemand misbruik kan maken van mijn gegevens door een fake taxirit te scheppen, terwijl ik zelf geen taxi heb besteld

Wij vinden dat Uber hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Uber?