Klacht Uber: Datalekken in Uber's systeem

Klachtnummer
# 374649
Gebruiker
R.J. Goedkoop
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Zaterdag 22 juni belde Uber chauffeur Abdilbast via een vast nummer !! (085-8885976) dat de niet bestelde taxi (Skoda Octavia) voor de deur stond. Na gezegd te hebben geen taxi besteld te hebben werd de rit geannuleerd. Tot mijn verbazing werd er echter wel Euro 10 van mijn creditcard afgeschreven. Na klacht bij Uber onmiddellijk Euro 10 credit gekregen (komt dit dus vaker voor??). De kern is echter: Hoe kan het dat iemand (een chauffeur waarschijnlijk, de enige partij met een voordeel hier) zomaar toegang heeft tot mijn (credit) gegevens (interessante nuance: het opgegeven huisnummer was 71, terwijl ik op nummer 73 woon). Mijn klacht bij de Data Protection Officer van Uber werd wederom beantwoord door "Isabel" met de dooddoener heel vervelend, maar U heeft meteen Euro 10 credit gekregen dus niet meer zeuren in mijn eigen woorden)

De oplossing

Een duidelijk antwoord hoe het kan dat iemand misbruik kan maken van mijn gegevens door een fake taxirit te scheppen, terwijl ik zelf geen taxi heb besteld

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Uber hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Uber?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen